اخبار تکنولوژی

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل سنسور ۱ اینچی دارد

برکسی پوشیده نیست اپل در حال توسعه نسل جدید آیفون‌ها تحت عنوان آیفون ۱۵ است. تاکنون شایعات بسیاری درباره این خانواده چهارگانه منتشر شد و در گزارش جدید اطلاعاتی پیرامون دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس اپل فاش شد.

به تازگی کاربر Ice Universe توییتر اطلاعاتی درباره دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس فاش کرد. این منبع اطلاعاتی بیان داشت که اپل قصد دارد سنسور ۱ اینچی برای دوربین این مدل پرچمدار استفاده کند.

اپل سال‌ها رزولوشن دوربین را ارتقا نداده و تنها در سال ۲۰۲۲ آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شدند. بنابراین امسال انتظار مگاپیکسل بیشتر را نباید داشت و آیفون ۱۵ پرو مکس همچنان به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اکتفا خواهد کرد.

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل با دوربینی بزرگ‌تر

همانطور که گفته شد، همچنان تغییراتی در کار است و قرار نیست اپل منفعل باشد. طبق اطلاعات فاش شده، اپل از سنسور پیشرفته‌تر سونی IMX903 استفاده می‌کند. سایز آن به سنسور ۱ اینچی نزدیک‌تر شده و ای یعنی ۱/۱.۱۴ اینچ در مقایسه با ۱/۱.۲۸ اینچ آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس. یعنی سونی IMX903 از نظر سایز حسگر بزرگ‌تری دارد، همانطور که در رندرهای آیفون ۱۵ پرو مکس نشان داده شد، دوربین نسبت به نسل قبل ابعاد و برجستگی بیشتری دارد.

به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید تا سپتامبر امسال منتظر ماند. در اخباری مرتبط خانواده آیفون ۱۵ اپل قرار است اواخر امسال معرفی و عرضه شوند. با این حال، به نظر رسیده که این کمپانی ظاهراً با مشکلاتی در تولید نمایشگر برای مدل‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس مواجه است، مشکلی که ناشی از قابلیت داینامیک آیلند می‌شود.

برای کسانی که نمی‌دانند، یکی از بزرگ‌ترین تغییرات طراحی، اضافه شدن داینامیک آیلند به صفحه نمایش دو مدل اقتصادی سری آیفون ۱۵ است. سال گذشته تنها مدل پرو و مکس را دربرمی‌گرفت اما سال ۲۰۲۳ تمامی مدل‌ها چنین ویژگی دارند. اگرچه، همچنان تفاوت‌های خاصی در صفحه نمایش وجود خواهد داشت. مدل‌های آیفون ۱۵ پرو آخرین نمایشگر LTPO OLED را حفظ خواهند کرد، در حالی که آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس دارای پنل‌های ارزان‌تر LTPS هستند و از داینامیک آیلند بهره می‌برند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا