اخبار تکنولوژی

آیفون ۱۷ پرو به فیس آیدی زیر نمایشگر مجهز می شود

به گفته راس یانگ، تحلیلگر مشهور صنعت نمایشگر، گوشی آیفون ۱۷ پرو آینده اپل با فناوری نوآورانه Face ID زیر نمایشگر عرضه خواهد شد. این ویژگی ظاهراً نیاز به ناچ را از بین برده و به گوشی یک طراحی تمام صفحه را می‌دهد.

با این حال، یانگ اشاره کرد که فناوری Face ID زیر نمایشگر همچنان با یک ناچ کوچک در جلو نمایشگر همراه است. انتظار می‌رود این انتخاب طراحی تا سری آیفون ۱۹ پرو سال ۲۰۲۷ ادامه داشته و تا پایان دهه آیفون‌ها نمایشگر کاملا بی حاشیه و منحصربفرد نسبت به نسل پیشین خواهند بود.

این وقفه به دلیل «مشکلات حسگر» است که ارائه این ویژگی را در سری آیفون ۱۶ پرو با تاخیر رو به رو خواهد کرد. با این حال، برخی از چالش‌ها وجود دارد که اپل باید بر آن‌ها غلبه کرده تا راه‌حل دوربین زیر نمایشگر برای دوربین سلفی به‌طور یکپارچه عمل نماید. به عنوان مثال، افشای اطلاعات قبلی نشان داده که دوربین زیر نمایشگر تنها ۴ مگاپیکسل خواهد بود که بسیار وضوح کمتری نسبت به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی موجود در سری آیفون ۱۴ است.

آیفون ۱۷ پرو با طراحی منحصربفرد

علاوه بر این، از آنجایی که آیفون از صفحه نمایش Super Retina با PPI حدود ۴۰۰-۵۰۰ استفاده می‌کند، ضریب عبور صفحه نمایش کم است و نور دریافتی توسط دوربین سلفی زیر نمایشگر حداقل خواهد بود که می‌تواند بر کیفیت تصویر نیز تأثیر بگذارد. اگر اپل PPI ناحیه دوربین سلفی زیر نمایشگر را کاهش دهد تا رسانایی را بهبود بخشد، تفاوت PPI بین کل صفحه و ناحیه دوربین سلفی زیر نمایشگر می‌تواند باعث ایجاد «اثر درب صفحه» شود که در آن نمایشگر پیکسل‌های قابل مشاهده را نشان می‌دهد.

علی‌رغم این چالش‌ها، طبق گزارش‌ها، اپل در تلاش است تا راه‌حل کاملی برای دوربین زیر نمایشگر آیفون ۱۷ پرو ایجاد کند که بدون افت کیفیت تصویر، به یک طراحی حقیقی تمام صفحه دست یابد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا