اخبار

مشخصات تلفن‌های همراه هوشمند را باهم مقایسه نکنید!

مشخصات تلفن‌های همراه هوشمند

امروزه بسیاری از ما زمانی که به فکر خرید تلفن‌های همراه هوشمند می‌افتیم اولین کاری که انجام می‌دهیم جستجو در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری از قبیل رم، پردازنده، حافظه داخلی، قدرت دوربین، باتری و… در کنار مشخصات نرم‌افزاری دستگاه نظیر نسخه اندرویدی آن است. البته برخی از ما ممکن است اندکی فراتر رفته و به مقایسه مشخصات دستگاه‌ها با یکدیگر بپردازیم که البته امروزه تنوع محصولات به‌قدری زیاد شده است که این کار بسیار زمان‌گیر خواهد بود. البته نکته حائز اهمیت در اینجا این است که امروزه واقعاً تلفن‌های همراه هوشمند ارزان نیستند و حتی خرید دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه نیز برای بسیاری از کاربران چندان آسان نیست. به همین دلیل است که بسیاری از ما زمان زیادی را برای مقایسه و خرید بهترین دستگاه با مقرون‌به‌صرفه ترین قیمت صرف می‌کنیم. اما سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا واقعاً انجام مقایسه سخت‌افزاری کار مفیدی است؟
اگر بخواهیم به‌صورت مختصر به این سؤال پاسخ دهیم باید بگوییم که تلفن‌های همراه هوشمند درواقع چیزی بیشتر از مجموع مشخصات تلفن‌های همراه هوشمند خود هستند. آن‌ها در اصل اجزای الکترونیکی بهبودیافته‌ای هستند که بر پایه تمامی انواع مهندسی، برنامه‌نویسی، تولید و… ساخته‌شده‌اند و تمامی این المان ها در عملکرد آن‌ها مؤثر است و این تنها مشخصات داخلی نیست که برتری یک دستگاه نسبت به دستگاه دیگر را تعیین می‌کند. به‌این‌ترتیب مقایسه دستگاه‌ها از روی کاغذ واقعاً برای پی بردن به برتری یک تلفن همراه هوشمند به تلفنی دیگر دردی را دوا نخواهد کرد.
البته نکته حائز اهمیت در این رابطه این است که به‌صورت کلی مشخصات تلفن‌های همراه هوشمند در سراسر جهان پیشرفت کرده است و این به معنای آن است که دستگاه‌های همراه نیز مانند لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی پیش از آن‌ها به مرحله‌ای رسیده‌اند که حتی رده پایین‌ترین تلفن‌های همراه هوشمند نیز عملکردی قابل‌قبول عرضه می‌کنند. تلفن‌های همراه ارزان‌قیمت پیش‌ازاین واقعاً ضعیف و کند عمل می‌کردند اما امروزه اوضاع تغییر کرده است. پس اگر واقعاً قصد هزینه برای خرید یک دستگاه میان رده یا پرچم‌دار را ندارید، این دستگاه‌های رده پایین نیز می‌توانند کار شمارا راه بیندازند و نباید زیاد به مشخصات تلفن‌های همراه هوشمند توجه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا