اخبار

انقلابی در دوربین تلفن‌های همراه هوشمند

انقلابی در دوربین تلفن‌های همراه هوشمند

طرح مفهومی دوربین تلفن همراه

به‌تازگی یک طرح ویژه مفهومی ارائه شده است که می‌تواند تصور ما از دوربین‌های تعبیه شده بر روی تلفن‌های همراه هوشمند را به‌صورت کلی تغییر بدهد.

بسیاری از ما تلفن‌های همراه هوشمندمان را به‌خوبی حفاظت می‌کنیم زیرا می‌دانیم که آسیب دیدن بدنه آن می‌تواند بر روی کیفیت عملکرد دستگاه تاثیر بگذارد. در این میان یکی از اعضای بسیار آسیب‌پذیر در بدنه تلفن‌های همراه هوشمند، عدسی دوربین آن‌ها است که معمولا در صورت شکستن آن عملا دیگر نمی‌توان از دوربین دستگاه استفاده کرد.

در این میان یک اختراع جدید موجب شده است تا بتوان این خطر را تقریبا به‌صورت کلی از بین برد. این طراحی همان‌طور که می‌توانید آن را در تصویر مشاهده کنید، به نحوی انجام شده است که دوربین دستگاه به‌عنوان یک بخش کشویی در بدنه آن تعبیه می‌شود و می‌توان آن را در زمان نیاز از بدنه دستگاه بیرون آورد و پس از اتمام فرایند عکس‌برداری دوباره به محیط امن دخلی انتقال داد.

طراح این سیستم فردی به نام ژاک دوپار (Jacques Duparré) است که یک دانشمند ارشد در آزمایشگاه‌های تصویربرداری میکرو اپتیکال فاونهوفر در آلمان است. کلید این طراحی به برداشت عکس‌ها با زاویه‌ای ۹۰ درجه نسبت به شرایط عکس‌برداری عادی است که موجب می‌شود تا ساختار زاویه بندی عدسی و آینه‌ها به‌صورت کلی دستخوش تغییر شوند. طراحی اولیه این دوربین در زمینه محدوده رنگ با مشکل بسیار بزرگی روبرو بود ولی با افزوده شدن یک آینه دوم به این طراحی، سرانجام مشکلات مربوط به رنگ‌بندی نیز حل شده است و می‌توان کیفیت بسیار خوبی از عکس‌ها را به کمک این طراحی دریافت کرد.

این دوربین و در حقیقت طرح مفهومی ساخته شده از آن، ۳٫۵ میلیمتر ارتفاع داشته و می‌تواند تصاویری با کیفیت ۲۰ مگاپیکسل را برداشت کند. شایان ذکر است که ارتفاع یاد شده تقریبا نصف ارتفاع مرسوم در عدسی دوربین‌های تلفن‌های همراه هوشمند امروزی است.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا