اخبار تکنولوژی

مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ عملکردی بهتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ دارد

جزئیات مربوط به پردازنده مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ آینده همچنان ظاهر می‌شود و آخرین شایعات نشان می‌دهد که ممکن است بسیار سریع‌تر از رقبای خود باشد.

یک منبع قابل اعتماد، Digital Chat Station (DCS) ادعا می‌کند که Dimensity 9400 از نظر عملکرد دستورالعمل‌ها در هر ساعت (IPC) از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام و A17 پرو اپل بهتر عمل می‌کند. DCS افشا اطلاعات قبلی را تأیید کرده که مدیاتک و ARM در حال همکاری نزدیک برای توسعه نسل بعدی Dimensity 9400 هستند.

گزارش شده است که این تراشه از جدیدترین معماری پردازنده ARM با نام رمز “BlackHawk” استفاده می‌کند. در همین حال، کوالکام به طور کلی مسیر متفاوتی را طی می‌کند زیرا از هسته‌های CPU طراحی شده توسط Nuvia در Snapdragon 8 Gen 4 استفاده خواهد کرد. خبر بزرگ از فاش شدن این است که هسته Cortex-X5 در Dimensity 9400 ظاهراً عملکرد IPC بهتری نسبت به هسته‌های Nuvia کوالکام و هسته A17 Pro اپل در آیفون ۱۵ پرو ارائه می‌دهد.

با این حال، DCS هیچ عدد مشخصی برای پشتیبان‌گیری از این ادعاها به اشتراک نگذاشته است. دستورالعمل در هر ساعت (IPC) معیاری است که کارایی یک پردازنده را اندازه‌گیری می‌کند. اساساً نشان می‌دهد که یک هسته پردازنده می‌تواند چند دستورالعمل را در یک چرخه ساعت اجرا کند. به عبارت ساده‌تر، IPC بالاتر به پردازنده‌ای تبدیل می‌شود که می‌تواند کار بیشتری را در هر ساعت داخلی خود انجام دهد و منجر به عملکرد سریع‌تر شود.

دیمنسیتی ۹۴۰۰ بزودی از راه می رسد

اگر Dimensity 9400 واقعاً از هسته‌های Nuvia جدید کوالکام در IPC پیشی بگیرد، می‌تواند به معنای افزایش عملکرد قابل توجهی نسبت به نسل فعلی باشد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که اینها فقط گزارش هستند. برای تایید قابلیت‌های واقعی Dimensity 9400 باید منتظر بمانیم تا مشخصات و معیارهای رسمی ظاهر شوند.

در دیگر خبرها اخیرا دو تراشه جدید Wi-Fi 7 توسط مدیاتک معرفی شدند. آنها مدیاتک Filogic 360 و Filogic 860 هستند. Filogic 860 یک مدل مستقل است در حالی که Filogic 360 برای استفاده در تلفن‌های هوشمند، لپ تاپ‌ها و سایر دستگاه‌های فنی طراحی شد.

تراشه‌های جدید Wi-Fi 7-ready سری مدیاتک Filogic پیش از این در نمایشگاه CES 2023 به نمایش گذاشته شدند. مدیاتک Filogic 360 نسخه ضعیف Filogic 380 است که در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه شد. این تراشه برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است. روترها و دستگاه‌های مختلف اینترنت اشیا. این تراشه قادر به عملکردهای اصلی Wi-Fi 7 از جمله چند کاربر، ورودی چندگانه، خروجی چندگانه (MU-MIMO)، ۴۰۹۶ QAM و سرعت دانلود تا ۲.۹ گیگابیت بر ثانیه است. همچنین اتصال دوگانه بلوتوث ۵.۴ و پشتیبانی صوتی LE را ارائه می‌دهد.

تراشه Filogic 860 دارای یک سی پی یو ۳ هسته‌ای بوده و نسخه کوچک شده مدیاتک Filogic 880 است. این تراشه هماهنگی فرکانس خودکار، پهنای باند کانال ۱۶۰ هرتز و طرح مدولاسیون دامنه چهارگانه (QAM) 4096 را ارائه می‌دهد. حداکثر توان عملیاتی Filogic 860  بیش از ۷.۲ گیگابیت برثانیه است. تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه اتصالات تک اترنت، ۱ در ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه و ۴ در ۱ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند. تراشه مدیاتک Filogic 860 را می‌توان با کنترلرهای میزبان PCIe Gen 3 برای استفاده جاسازی شده پیکربندی کرد.

این مدل همچنین می‌تواند در صورت تمایل برای تولید توسط سازندگان روتر بی‌سیم، پورت‌های USB 3.2 را نیز در خود جای دهد. مدیاتک Filogic 860 دارای یک CPU با ۳ هسته Cortex-A78 با حداکثر فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است. همچنین یک NPU وجود دارد که به CPU در انجام وظایف با منابع سنگین کمک می‌کند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا