اخبار

سقوط آزاد اپل در بازار همراه‌های هوشمند

سقوط آزاد اپل در بازار همراه‌های هوشمند

اپل

به‌تازگی آمارهای ارائه‌شده خبر از افت شدید اپل در مالکیت بازار تلفن‌های همراه هوشمند می‌دهند. مرکز آماری IDC به‌تازگی به تحلیل بازار تلفن‌های همراه هوشمند در جهان دست زده است و آمار به‌دست‌آمده خبر از پیشرفت اندروید و سقوط آزاد اپل در بازار جهانی می‌دهند.

اپل به معنای واقعی کلمه سال بسیار بدی را پشت سر می‌گذارد و این موضوع در آمار جهانی به‌خوبی قابل رویت است. آمار منتشر شده توسط IDC حاکی از آن است که بازار تلفن‌های همراه هوشمند در سال ۲۰۱۶ به میزان ۸۵ درصد به اندروید اختصاص یافته است.

با توجه به آمار فروش بسیار ضعیف همراه‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌های عاملی به‌غیراز اندروید و iOS، می‌توان پیشرفت اندروید را مساوی با افول iOS دانست. آمار فروش اپل به‌اندازه‌ای پایین بوده است که فروش محصولات سری آیفون تنها ۱۱ درصد از بازار جهانی را تشکیل داده است.

در این میان بازار جهانی توسط تلفن‌های همراه هوشمند ارزان‌قیمت مجهز به قابلیت اتصال به شبکه ۴G توانسته‌اند تا بیشترین میزان فروش را برجای بگذارند که این رده به‌صورت مستقیم در نقطه معکوس همراه‌های هوشمند اپل قرار دارد. افت فروش تلفن‌های همراه بسیار نیرومند را می‌توان نشان دهنده شرایط موجود بر بازار دانست. گلکسی نوت ۷ برای سامسونگ به یک باتلاق بدل شده است و آیفون دیگر توان سابق را ندارد، اچ‌تی‌سی و ال‌جی و سایر نام‌های بزرگ نیز آمار درخشانی در عرضه تلفن‌های همراه هوشمند پرچم‌دار خود ندارند.

به‌این‌ترتیب حتی می‌توان انتظار داشت که در سال آینده میلادی شاهد افت بیشتر در میان همراه‌های نیرومند باشیم. احتمال این‌که مایکروسافت بتواند در شرایط بازار تغییری ایجاد کند بسیار اندک است و بلک‌بری نیز با مهاجرت به اندروید نشان داده است که دیگر نمی‌توان بر روی بازگشت سیستم‌عامل بلک‌بری حساب بازکنیم. شانس ظهور یک سیستم‌عامل جدید در بازار تلفن‌های همراه نیز تقریبا برابر با صفر است زیرا تجربه ناموفق سیستم‌های عاملی مانند فایرفاکس به‌خوبی نشان داده است که ورود به این بازار حتی برای غول‌های فناوری نیز دشوار است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا