آموزش و ترفند

۶ ترفند برای مدیریت مالی حرفه‌ای ولی ساده

چرا باید از بلوبانک سامان استفاده کنیم؟

مدیریت کارها و امور زندگی به خودی خود یک چالش بزرگ است، حالا وقتی به سراغ مدیریت امور مالی برویم، این چالش چند برابر بیشتر و بزرگتر می‌شود. واقعیت این است که در عصر دیجیتال وقایع و پدیده‌ها با شتاب زیادی تغییر می‌کنند و برای همین سازگاری با همه فناوری‌ها و ابزارها کار راحتی نیست، بنابراین بهتر است تا از ابزارهای بهینه‌‌ای استفاده کنیم که فر‌آیندهای پیچیده را به شکل ساده‌ شده‌ای در اختیار ما می‌گذارند.

برای دستیابی به چنین ابزارها و سرویس‌هایی در زمینه مدیریت برنامه‌های مالی، بلوبانک سامان همراه شماست. این نئوبانک پیشرو با قابلیت‌ها و امکاناتی که صرفا از طریق اپلیکیشن خود ارائه می‌دهد، مسائل مالی زندگی را به موضوعی ساده تبدیل می‌کند و رسیدگی به آن‌ها را بیش از همیشه راحت و آسان می‌کند. فقط کافی‌ست با نکات و ترفندهای آن آشنا شوید تا گوشی هوشمندتان به چوبی جادویی برای حل تمامی مشکلات مالی و بانکی‌تان تغییر شکل دهد.

مدیریت امور مالی

ترفند‌های مدیریت مالی هوشمند

اگر در اپلیکیشن بلوبانک سامان به منوی صورت‌حساب که به عنوان صفحه پیش‌فرض ورود به اپلیکیشن در نظر گرفته شده، مراجعه کنید متوجه گزینه‌ها و قابلیت‌های متنوعی می‌شوید که در واقع کلید ورود شما به دنیای مدیریت مالی آسان است:

  • مدیریت مالی: در قابلیت مدیریت مالی، هزینه‌ها و درآمدهای ماهانه شما به صورت دسته‌بندی‌شده و با یک نمودار خطی که میزان آن را با میانگین سه ‌ماه گذشته مقایسه می‌کند، به نمایش درمی‌آید. برای اطلاع از جزئیات در‌آمد و هزینه‌های ماهانه خود می‌توانید به بخش «دسته‌بندی» بروید تا از میزان دقیق هر کدام باخبر شوید. علاوه بر این قابلیتی به نام بودجه‌بندی در این بخش طراحی شده تا با درج مبلغی مشخص به عنوان سقف هزینه‌های ماهانه خود بتوانید به خوبی اهداف مالی‌تان در طول ماه را پیش ببرید.
  • بلوباکس: قابلیت دیگری که در منوی صورتحساب اپلیکیشن بلوبانک سامان می‌توانید آن را بیابید، بلوباکس است. بلوباکس فرایند پس‌انداز را برای شما به نحوی هوشمند و بهینه می‌کند که تا پیش از این متصور نبودید. قابلیت باکس در اپلیکیشن بلوبانک سامان شما را قادر می‌سازد که برای هرکدام از اهداف خود یک صندوق پس‌انداز تعریف کنید. این صندوق‌ها یا اصطلاحا باکس‌ها از حساب اصلی شما کاملا مجزا هستند و حین کارت‌کشیدن و یا انتقال‌ وجه مبلغ موجود در آن‌ها محفوظ باقی می‌ماند. با بلوباکس می‌توانید به‌سادگی برای آنچه در آینده نیاز دارید و یا رویای خرید آن را دارید، پس‌انداز کنید و نظارتی دقیق‌تر و بهینه‌تر از همیشه بر روی آن‌ها داشته باشید.

 

  • دریافت صورتحساب : زمانی که وارد منوی صورتحساب می‌شوید، گزینه‌ای را با آیکون مربع و یک فلش داخل آن مشاهده‌ خواهید کرد، این گزینه به شما امکان دریافت راحت و سریع صورتحساب‌ مالی‌تان را می‌دهد. شما می‌توانید صورتحساب خود را دربازه‌های ماه‌ جاری، یک‌ماهه، دو ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله دریافت کنید. این سرویس از حساب بلوبانک سامان شما در بازه‌ زمانی انتخابی، صورت‌حسابی را تهیه می‌کند که به صورت PDF و اکسل می‌توانید آن را دریافت کنید. با این گزینه می‌توانید به‌سادگی و بسیار آسان مغایرت‌ها را بررسی و اصلاح کنید و دیگر برای دریافت یک صورتحساب ساده بانکی، دردسر طی کردن مراحل طولانی و طاقت‌فرسا را را متحمل نشوید.
مدیریت امور مالی
مدیریت امور مالی

ترفند‌های مدیریت هوشمند زمان

ممکن است برای شما پیش‌ آمده باشد و یا اینکه در اطراف خود مشاهده کرده‌اید که گاهی افراد موعد پرداخت اقساط و یا مبالغی مانند قبوض و اجاره‌‌ها را فراموش می‌کنند و به همین دلیل آن‌ها مجبور به پرداخت دیرکرد و یا جریمه‌ای مشابه می‌شوند. در این رابطه نیز بلوبانک سامان ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در پایین به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • شارژ حساب: گزینه شارژ حساب، امکان انتقال وجه به حساب بلوبانک‌تان را فراهم می‌کند. شما در این بخش به راحتی می‌توانید موجودی خود را شارژ کنید و از دردسرهای مراجعه به بانک‌ها برای انتقال وجه خلاص شوید. قابلیت شارژ حساب همچنین دارای حالت‌های خودکار و سریع است. در حالت خودکار با تعیین دوره‌های زمانی و یا حداقل موجودی، حساب به صورت خودکار شارژ می‌شود. حالت سریع نیز با یک کلیک، اعتبار را به میزان تعیین‌شده شارژ می‌کند.

 

انتقال خودکار وجه: با انتقال خودکار وجه، نیازی به یادآوری انتقال‌هایی همچون اجاره یا اقساط نیست. این قابلیت به صورت خودکار انتقال‌ها را برای شما انجام می‌دهد. فقط کافیست در صفحه انتقال‌وجه، مشخصات حساب مورد نظر، تعداد دفعات و تاریخ واریز وجه را انتخاب کنید. دوره‌های واریز در فواصل مختلفی مثل روزانه، هفتگی یا ماهانه برای شما قابل تنظیم و تعیین است. پس از تعیین دوره نیز تاریخ‌های آغاز و پایان واریز را مشخص می‌کنید و تمام. پس از تنظیم انتقال‌های خود، پرداخت‌ها به‌صورت خودکار و در زمان مشخص انجام می‌شود و شما می‌توانید وضعیت انتقال‌ها را با ورود به این لیست پیگیری کنید.

  • پرداخت خودکار قبوض: این قابلیت که در بخش مربوط به قبض‌ در منوی فروشگاه اپلیکیشن موجود است، تمام قبض‌های خانه و یا محل کار شما را به صورت خودکار انجام می‌دهد و دیگر نیازی نیست تا نگران خساراتی مانند قطعی و جریمه شوید و حتی وقت خود را صرف فکر کردن به آن کنید. کافیست به قسمت قبض‌ها مراجعه کنید و سقفی برای پرداخت خودکار قبض‌ها تعریف کنید و در نهایت پس از قبول‌کردن موافقت‌نامه، گزینه فعال‌سازی را بزنید و از این قابلیت به‌راحتی بهره‌مند شوید.

 

ابزارها و قابلیت‌های هوشمند اپلیکیشن بلوبانک سامان، مدیریت زندگی را برای شما آسان‌تر و بهینه‌تر می‌کند و به کمک آن‌ها پیچیدگی‌ها و سختی‌های مدیریت امور مالی به شکل خوشایندی ساده و راحت می‌شود.

بلوبانک سامان، نئوبانک ایرانی وابسته به بانک سامان است که اواخر سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را با هدف پاسخگویی به نیازهای بانکی هموطنان، به ویژه قشر جوان، شروع کرد. این نئوبانک، با ارائه خدماتی کاملا آنلاین و از طریق اپلیکیشن، توانسته با نوآوری، سطح جدیدی از خدمات بانکی را به ایرانیان ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا نصب اپلیکیشن بلوبانک، به نشانی https://blubank.com مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا