اخبار تکنولوژی

تعداد کاربران اسنپ چت از ۴۰۰ میلیون عبور کرد

اسنپ چت یک پلتفرم رسانه اجتماعی بسیار محبوب است. از سال‌های ابتدایی خود موفقیت بزرگی داشته و اکنون با عبور از مرز ۴۰۰ میلیون کاربر، به نقطه عطف جدیدی دست یافت.

اسنپ چت در آخرین گزارش درآمد خود برای سه ماهه سوم ۲۰۲۳ اعلام کرد که تعداد کاربران آن به بیش از ۴۰۰ میلیون نفر رسید. اپلیکیشن رسانه اجتماعی تنها در سه ماهه گذشته با جذب ۹ میلیون کاربر جدید به این نقطه عطف قابل توجه دست یافت. به این ترتیب تعداد کل کاربران فعال روزانه آن (DAU) به طور دقیق به ۴۰۶ میلیون نفر می‌رسد که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جالب اینجا است که این شرکت علی‌رغم اخراج حدود ۲۰ درصد از نیروی کار خود در سال گذشته، موفق شد کاربران جدید را به اوج برساند. برای کسانی که نمی‌دانند، اسنپ چت کارکنان و کارمندان خود را کاهش داده بود تا ضررهای مالی را کاهش دهد زیرا درآمد تبلیغاتی کاهش یافت. با این حال، به دنبال این اخراج‌ها و اضافه شدن ویژگی‌های محصول اخیر، اسنپ چت توانسته کاربران تازه‌ای را به پلتفرم خود بیاورد.

اسنپ چت و کسب دستاورد بزرگ

در اوایل این ماه، اسنپ چت بروزرسانی جدیدی را منتشر کرد که به کاربران اجازه می‌داد محتوا را جاسازی کنند و حتی ویژگی‌های پر کردن با هوش مصنوعی را معرفی کرد. اگرچه، حتی برای نحوه تعامل چت بات Snap My AI با خردسالان، از سوی رگولاتور بریتانیا نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در جدیدترین گزارش مالی، این غول رسانه‌های اجتماعی درآمد ۱.۱۹ میلیارد دلاری را برای سه ماهه اعلام کرد. این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. اسنپ چت همچنین این رشد را به خدمات اشتراک +Snapchat خود به عنوان منبع درآمد اضافی نسبت داد. با هزینه ماهانه فقط ۴ دلار، مشترکین به ویژگی‌های انحصاری و آزمایشی دسترسی دارند. اسنپ چت در حال حاضر بیش از پنج میلیون کاربر دارد که در سرویس پریمیوم آن مشترک شدند.

حال باید منتظر ماند در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ میزان کاربران این شبکه اجتماعی محبوب چقدر خواهد شد. آیا این شبکه می‌تواند به افزایش تعداد کاربران بپردازد یا اینکه کاهشی خواهد داشت. همانطور که گفته شد با کاهش درآمد این شرکت مجبور به کاهش تعداد کارکنان شده است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا