اخبار تکنولوژی

سامسونگ قابلیت پشتیبان‌گیری ابری موقت را عرضه می‌کند

راهکار جدید و امن سامسونگ برای حفاظت از داده‌های مهم

سامسونگ الکترونیکس امروز از عرضه جهانی قابلیت پشتیبان‌گیری ابری موقت (Temporary Cloud Backup) خبر داد که روشی ایمن و آسان برای ذخیره و انتقال داده‌های مهم است.

در شرایطی که کاربران محصولات گلکسی سامسونگ ممکن است نگران از دست دادن داده‌های حساس خود از جمله عکس‌ها، فیلم‌ها و فایل‌های خصوصی باشند، این قابلیت جدید، روشی راحت و مطمئن را در اختیار آنها می‌گذارد. عرضه این قابلیت، نشان دهنده تعهد همیشگی سامسونگ به ارائه تجربیات قدرتمند و متصل برای آسوده کردن زندگی کاربران خود است.

چیونگ سئو، مدیر تیم فضای ابری بخش تجربه موبایل شرکت سامسونگ در این باره می‌گوید: «پشتیبان‌گیری موقت روی فضای ابری، روشی قابل اعتماد و ایمن را برای کاربران فراهم می‌کند. آنها می‌توانند به‌سادگی از داده‌های مهم خود، فایل پشتیبان تهیه کرده و در صورت نیاز آنها را بازیابی کنند. هدف از این تجربه ارتقایافته انتقال داده‌ که مبتنی بر Samsung Cloud صورت می‌گیرد، ایجاد آرامش خاطر در کاربران کاربران محصولات گلکسی سامسونگ است که مطمئن شوند هرگز داده‌های با ارزش خود را از دست نمی‌دهند».

کاربران این امکان را دارند که فایل‌ها و داده‌هایشان را به راحتی و از طریق وارد کردن حساب کاربری سامسونگ خود در Samsung Cloud بارگذاری و ذخیره کنند. فضای ابری سامسونگ جایی است که تمامی فایل‌ها به صورت ایمن در آنجا نگهداری می‌شوند و آماده دریافت مجدد هستند. فضای ذخیره‌سازی در این سرویس رایگان و به طور کلی بدون محدودیت است؛ اما، اندازه هر فایل ذخیره شده باید به‌طور جداگانه کمتر از ۱۰۰ گیگابایت باشد. برای بارگذاری داده‌ها نیازی به استفاده از کامپیوتر یا هر گونه دستگاه حافظه خارجی نیست؛ اما برای انجام فرآیند انتقال، به اتصال Wi-Fi نیاز است.

داده‌های منتقل شده به فضای ابری سامسونگ، تا ۳۰ روز از زمان پشتیبان‌گیری اولیه به صورت ایمن نگهداری می‌شوند. در این مدت، کاربران می‌توانند هر زمان که بخواهند، اطلاعات خود را بازیابی کنند. البته در صورت نزدیک شدن به محدودیت زمانی تعیین شده، قبل از حذف خودکار داده‌ها، اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت می‌گیرد تا هر کاربر از شرایط خود باخبر شود.

پشتیبان‌گیری ابری موقت

نگرانی کمتر در هنگام تعمیر یا تعویض

پشتیبان‌گیری ابری موقت یک سرویس ایده‌آل برای اطمینان از ایمنی داده‌های شخصی در مقابل وقوع سناریوهای مختلف است و از این جهت موجب آسودگی کاربران می‌شود. این قابلیت در مواقعی که نیاز به تعمیر گوشی هوشمند باشد، نگرانی لو رفتن فایل‌های شخصی را از بین می‌برد. اکنون شرکت سامسونگ تصمیم گرفته پشتیبان‌گیری ابری موقت را به‌عنوان بخشی از «حالت تعمیر و نگهداری» (Maintenance Mode) خود در اختیار کاربران قرار دهد. استفاده از این فضا برای گوشی‌هایی که قرار است تعمیر شوند، به کاربران اطمینان می‌دهد که داده‌های شخصی آنها روی دستگاه، از جمله فایل‌های خصوصی ذخیره شده در پوشه امن، با خیال راحت محافظت می‌شوند. بدین ترتیب، شخص دیگری به آنها دسترسی نخواهد داشت. کاربران می‌توانند پس از تعمیر گوشی، همه اطلاعات خود را مجددا بازیابی کنند.

این ویژگی همچنین به کاربران گلکسی سامسونگ کمک می‌کند دستگاه‌های خود را راحت‌تر ارتقا دهند و در زمان تعویض آن، نگران از دست رفتن داده‌های حساس حین جابجایی نباشند. برای کسانی که قصد انتقال اطلاعات به گوشی جدید خود را دارند، پشتیبان‌گیری ابری موقت روشی مطمئن و ساده خواهد بود. کاربران می‌توانند قبل از ریست کامل دستگاه قدیمی خود، از داده‌های موجود نسخه پشتیبان تهیه کرده و همه داده‌ها را روی گوشی جدید بازیابی کنند.

کاربرانی که برای اولین بار دستگاه جدید خود را تنظیم می‌کنند، قادرند داده‌های خود را به عنوان بخشی از Setup Wizard بازیابی کنند. حتی اگر از این مرحله بگذرند، می‌توانند هر زمانی که بخواهند، گزینه پشتیبان‌گیری ابری موقت را در بخش مربوط به «حالت تعمیر و نگهداری» یا «عملکرد بازنشانی» پیدا کرده و از آن استفاده کنند.

پشتیبان‌گیری ابری موقت، جدیدترین ویژگی اضافه شده به Samsung Cloud است و خطر از دست رفتن، گم شدن یا دزدیده شدن داده‌های کاربران دستگاه‌های هوشمند گلکسی سامسونگ را کاهش می‌دهد. این تجربه امن، آسان و یکپارچه، توسط احراز هویت دو مرحله‌ای حساب سامسونگ محافظت می‌شود. همین امر موجب خواهد شد که کاربران با اطمینان بیشتری فرآیند بارگذاری (uploading) و بازیابی (restoring) داده‌هایشان را انجام دهند. این قابلیت جدید، تنها یکی از تلاش‌های مداوم سامسونگ برای بهینه‌سازی و بهبود تجربه کاربری در سراسر اکوسیستم متصل گلکسی است.

تاریخ عرضه

عرضه جهانی پشتیبان‌گیری ابری موقت از پاییز امسال برای تمامی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی سامسونگ که از رابط کاربری One UI 6 بهره‌ می‌برند، شروع می‌شود. پیشگامان دریافت این سرویس، گوشی‌های سری گلکسی S و گلکسی Z در کشور کره‌جنوبی هستند. پس از آن نیز به مرور زمان، کاربران سراسر جهان می‌توانند از این سرویس تازه برای ارتقای امنیت اطلاعات شخصی خود استفاده کنند.

 

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا