اخبار

چه آینده‌ای در انتظار ساعت‌های هوشمند خواهد بود؟

چه آینده‌ای در انتظار ساعت‌های هوشمند خواهد بود؟

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده ، در طی سال گذشته میلادی ۱۱۵٫۴ میلیون عدد ابزار پوشیدنی هوشمند به بازار عرضه شده است. اطلاعات اخیر در این رابطه همچنین اظهار داشته‌اند که تعداد ساعت‌های هوشمند به فروش رسیده در همان سال ۳۲٫۷ میلیون بوده است.
مقایسه این رقم با ارقام منتشر شده در سال‌های گذشته نشان‌دهنده این هستند که رقم میانگین ساعت‌های هوشمند خریداری‌شده نیز ۳۸۰ دلار بوده است که به نسبت سال‌های گذشته با ۶۰ درصد افزایش روبرو شده است. علاوه بر این، کمپانی اپل باعرضه ۱۷٫۷ میلیون اپل واچ در سراسر جهان سردمدار این صنعت بوده است که البته یکی از دلایل این امر نیز عرضه اپل واچ سری ۳ پشتیبانی‌کننده از سیم‌کارت به‌صورت مستقل بوده است.
به‌این‌ترتیب سوالی که ذهن متخصصان را درگیر کرده است این است که چه امری باعث فروش روزافزون ساعت‌های هوشمند در بازار جهانی شده است؟ لازم به ذکر است که کاربرانی که درباره سلامت خود نگران هستند به‌احتمال بسیار قوی علاقه زیادی به توانایی اپل واچ در ردیابی معیارهای پیشرفته سلامت نیز خواهند داشت. به‌علاوه، کسانی که از دستبندهای ردیاب سلامت ارزان‌قیمت استفاده کرده‌اند نیز به مصرف دستگاه‌های پیشرفته‌تر و البته گران‌قیمت‌تر در این زمینه روی آورده‌اند. در همین راستا نیز فیت‌بیت در سال گذشته میلادی از اولین ساعت هوشمند خود به نام Ionic رونمایی کرد که البته به دلیل کمبود نرم‌افزارهای مفید، فروش این ساعت هوشمند چندان مناسب نبود.
بااین‌حال فیت‌بیت با دریافت این نکته که مصرف‌کنندگان در حال حرکت به‌سوی دستگاه‌های گزان قیمت‌تر هستند، تصمیم دارد تا برای توسعه نرم‌افزارهای بیشتر بر روی سیستم‌عامل فیت‌بیت خودکار کند و ساعت‌های هوشمند بیشتری را نیز در سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار روانه کند.
لازم به ذکر است که ساعت‌های هوشمند از سال ۲۰۱۵ تاکنون راه طولانی‌ای را درپیش گرفتند. این دستگاه‌ها در سال اولیه عرضه خود تنها ۲۰ میلیون عرضه داشتند و ۱ درصد از سهم کل بازارهای تلفن‌های همراه هوشمند را به خود اختصاص داده بودند. بااین‌حال سال گذشته میلادی عرضه جهانی تلفن‌های همراه هوشمند برابر با ۲٫۱ درصد از سهم عرضه جهانی تلفن‌های هوشمند بود و این خود دلیلی بر موفقیت روزافزون ساعت‌های هوشمند است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا