اخبار

آمار و ارقام خبر از پایان عصر تبلت می‌دهند

آمار و ارقام خبر از پایان عصر تبلت می‌دهند

تبلت

بازار تبلت‌ها باز دیگر با کاهش فروش چشم‌گیری روبرو بوده است. بر اساس آمارهای منتشر شده از مرکز تحقیقاتی IDC در روز پنج‌شنبه، کاهش ۸٫۵ درصدی فروش در سال‌های متوالی به این معناست که حدود دو و سال نیم است که بازارهای فروش تبلت هیچ رشدی را به خود ندیده است. در سه ماهه گذشته، تمامی و حتی پنج فروشنده اصلی و پرچم‌دار تبلت‌ها با کاهش فروش روبرو بوده‌اند اما تبلت‌های کمپانی هواوی در این زمینه یک استثنا بوده است.

این بنگاه تحلیلی دلیل اصلی این کاهش فروش را رشد اولیه ناپایدار و همچنین کاهش نوآوری در طراحی و قابلیت‌های تبلت‌های موجود در بازار دانست. میزان رشد بازار تبلت‌ها از سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ میلادی برخلاف دیگر بازار دستگاه‌های وابسته به مشتری‌ها بود. با این حال به دلایل مختلفی کاربران این تبلت‌ها دیگر تمایلی برای به‌روزرسانی تبلت‌های خود و خریداری نسخه‌های جدید آن ندارند. در کنار عدم نوآوری و همچنین رشد اولیه ناپایدار، یکی دیگر از دلایل اصلی این امر را شاید بتوان در تأکید بیشتر افراد بر روی تلفن‌های همراه هوشمند دانست.

یکی از اصلی‌ترین فروشندگانی که با کاهش رشدی شدید در زمینه تبلت‌ها روبرو بوده است کمپانی اپل بوده است. این کمپانی در اوایل هفته گذشته اعلام کرد که فروش آیپدهای این شرکت به میزان ۱۳ درصد و همچنین درآمد ناشی از آن نیز به میزان ۱۲ درصد کاهش یافته است. دومین کمپانی‌ای که افت فروش در این رابطه مواجه شده است نیز شرکت سامسونگ است که میزان فروش آن ۱٫۱ درصد کاهش داشته است.

با این حال اصلی‌ترین برنده بازار تبلت‌ها در این فصل را باید کمپانی هواوی دانست و میزان تبلت‌های فروخته شده آن از ۲٫۰ به ۲٫۷ میلیون افزایش یافته است. بخشی از ۷۰۰ هزار تبلت اضافی ارائه شده از این شرکت نیز مربوط به تبلت‌های ویندوزی بوده است.

در این رده‌بندی کمپانی آمازون با ارسال ۲٫۲ میلیون دستگاه در رده چهارم قرار دارد و سهم آن از کل بازار تبلت‌ها نیز ۶ درصد است. در ادامه نیز کمپانی لنوو در رده پنجم واقع شده است. با این حال نه‌تنها این پنج کمپانی برتر کاهش فروش بسیار زیادی را تجربه کردند بلکه دیگر کمپانی‌ها نیز با حدود ۱۴٫۷ درصد کاهش در فروش روبرو شده‌اند.

 

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا