اخبار

نوکیا به‌دنبال عرضه یک همراه هوشمند با دوربین خارق‌العاده

دوربین ویژه برای همراه نوکیا

اگر به یاد داشته باشید شش سال قبل نوکیا سعی داشت تا صنعت تلفن همراه هوشمند خود را با رونمایی از اولین تلفن همراه هوشمند ۴۱ مگاپیکسلی دنیا یعنی نوکیا ۸۰۸ PureView متحول سازد. اکنون به نظر می‌رسد که کمپانی صاحب برند تجاری نوکیا یعنی اچ ام دی گلوبال نیز به دنبال این است که دستگاهی این‌چنینی را به بازار عرضه کرده و به‌عنوان اولین ارائه‌دهنده دوربین پنج لنزی شناخته شود. قاعدتاً این دستگاه یادشده دوربینی دارای ۵ لنز است و بسیار مشابه با دوربین نوکیا اوزو که از ۸ لنز تشکیل‌شده بود، ساخته‌شده است. بااین‌حال تفاوت اصلی میان این دو دستگاه در این است که ابعاد دوربین جدید یادشده را می‌توان برای جاسازی بر روی قاب‌های تلفن‌های همراه هوشمند نیز مناسب دید.
لازم به ذکر است که اطلاعات در این رابطه از منبعی بسیار نزدیک و آشنا با تجارت R&D کمپانی فاکسکان به‌دست‌آمده است و این امر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا اچ ام دی برای رونمایی از تلفن‌های همراه هوشمند جدید با فاکسکان همکاری‌هایی را آغاز کرده است. بنابراین همکاری میان این دو کمپانی به این برند فنلاندی بسیار وابسته است.
بر اساس اطلاعات منتشرشده از این شخص مطلع از برنامه‌های فاکسکان، اچ ام دی هم‌اکنون نیز تلفن همراه هوشمندی را دوربینی ۵ لنزی آماده آزمون کرده است. اگر فاکسکان بتواند این تلفن همراه هوشمند یادشده را به مرحله تولید انبوه برساند، رونمایی از آن زودتر از سال ۲۰۱۸ میلادی نخواهد بود. همچنین، دوربین ۵ لنزی به‌صورت دایره شکل بوده و ۵ سوراخ در میان این سازه تشکیل یک دایره مجزا را می‌دهند. ۵ عدد از این سوراخ‌ها لنزهای دوربین را در خود جای می‌دهند و دو سوراخ دیگر نیز جای فلش ال ای دی دوربین یادشده خواهد شد که این دوربین را ازلحاظ ظاهری شبیه به دوش حمام می‌کند.
البته هنوز اطلاعاتی در رابطه با نوع این لنزها و هدف ساخت آن منتشرنشده است اما می‌توانیم تصور کنیم که این دوربین بسیار قوی بوده و تاکنون هیچ تلفن همراهی دوربینی به این قدرت را به خود ندیده است.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

  1. نوکیا با ظهور آیفون مرد هرچی هم بره جلو زور بزنه بازم نمی تونه بشه شرکت قبل آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا