اخبار

پاک کردن اپلیکیشن‌های پیش فرض iOS 10 به معنی حذف شدن کامل آنها نیست

به نظر می‌رسد که در بروزرسانی سیستم عامل موبایلی اپل به نسخه iOS 10 کاربران تنها می‌توانند اپلیکیشن‌ها را از دید خود پنهان کنند اما این به معنی حذف شدن کامل برنامه‌ها نخواهد بود.
اپل در جریان برگزاری کنفرانس WWDC امسال خود تایید کرد که از این پس این اختیار را به کاربران خود می‌دهد تا اپلیکیشن‌هایی را که به صورت پیش فرض روی iOS 10 نصب هستند را پاک کنند. اما آنچه اپل به آن اشاره نکرد این موضوع بود که کاربران نمی‌توانند به معنای واقعی این اپلیکیشن‌ها را حذف کنند بلکه تنها می‌توانند آنها را از هوم اسکرین گوشی خود ناپدید کنند.
زمانی که کابر یکی از اپلیکیشن‌های اصلی و پیش فرض iOS 10 را پاک کند، این برنامه تمامی ساختاربندی‌های خود را از دست داده و تمامی داده‌هایی که در این برنامه ذخیره شده است از بین خواهد رفت. در هر حال فایل Binary این برنامه هم چنان در سیستم کاربر باقی خواهد ماند، حتی اگر کاربر قادر به دیدن برنامه نباشد.
گرچه این خبر برای آن دسته از کاربرانی که نفرت خاصی نسبت به اپلیکیشن‌های پیش فرض iOS دارند، چندان خوشایند نیست، حذف نشدن کامل این برنامه‌ها تاثیر چندانی در نحوه استفاده کاربران از دستگاه‌های هوشمندان ندارد. اپل تاکید کرده است که اپلیکیشن‌های پیش فرضش کمتر از ۱۵۰ مگابایت از حافظه داخلی دستگاه‌های این شرکت را اشغال می‌کنند.
در هر حال با وجود اینکه این برنامه ها به صورت کامل از دستگاه‌های هوشمند پاک نخواهند شد، اگر کاربر از پاک کردن یکی از این برنامه‌ها پشیمان شده باشد، باید مجدد آن را از اپ استور دانلود کند.
علاوه بر این شرکت اپل پیامدهای پاک کردن برخی از اپلیکیشن‌های پیش فرض را برای کاربرانش شرح داده است. برای  مثال اگر بخواهید اپلیکیشن Watch را که با یکی از ساعت‌های هوشمند این شرکت همگام شده است، پاک کنید، پلتفرم iOS اپل ابتدا از شما می‌خواهد که ارتباط ساعت و دستگاه خود را قطع کنید. اگر اپلیکیشن Music را از دستگاه خود پاک کنید، دیگر قادر نخواهید بود که از آن در پلتفرم CarPlay استفاده کنید و در آخر در صورت حذف اپلیکیشن‌های Stock و Weather دیگر نوتیفیکیشن‌های این برنامه‌ها را نیز دریافت نخواهید کرد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا