اخبار

جنگ قدرت هواوی نوا ۴ و گلکسی A8s

صفحه‌نمایش‌های پانچ شده با دوربین جلویی بالاخره به تلفن‌های همراه هوشمند راه پیداکرده است و در طی دو هفته اخیر به سرخط مقاله‌های دنیای فناوری و تلفن‌های همراه هوشمند تبدیل‌شده است. بااین‌حال تنها دو تلفن همراه هوشمند به نام‌های هواوی نوا ۴ و گلکسی A8s در جهان از این قابلیت جدید بهره‌مند شده‌اند. به‌این‌ترتیب سؤالی که در اینجا پیش می‌آید این است که ازنظر کاربران کدام‌یک از این همراه‌های هوشمند نسبت به دیگری بهتر است. با موبایلستان همراه باشید.
نوا 4

مطالب مرتبط

هردوی این تلفن همراه هوشمند از دو پنل صفحه‌نمایش یکسان با اندازه ۶.۴ اینچ و رزولوشن ۱,۰۸۰ x 2,310 بهره‌مندند. دوربین‌های سلفی قرارگرفته در حفره صفحه‌نمایش آن‌ها نیز تا حد زیادی شبیه به هم است و باقدرت های ۲۵ و ۲۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 عرضه شده است.
بااین‌حال نوا ۴ در رابطه با دوربین‌های پشتی از برتری ویژه‌ای بهره‌مند است و شاتر اولیه آن از سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که با یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی زاویه باز و سنسور ۲ مگاپیکسلی برای دریافت عمق تصاویر همراه شده است. بااین‌حال گلکسی A8s با دوربین اولیه ۲۴ مگاپیکسلی ای عرضه شده است که با یک لنز تلفوتو با حسگری ۱۰ مگاپیکسلی و درنهایت یک دوربین ۵ مگاپیکسلی برای دریافت عمق، همراه شده است. از دیگر مزایای دوربین هواوی ضبط ویدیوهای ۲۱۶۰p است که این رقم در سامسونگ به ۱۰۸۰p محدودشده است.
از دیگر مشخصات این دو همراه هوشمند می‌توان به پردازنده‌های آن‌ها اشاره ‌کرد که نوا ۴ از کایرین ۹۷۰ بهره‌مند شده است و گلکسی A8s از اسنپ دراگون ۷۱۰. بااین‌حال پردازنده گرافیکی A8s مزیت بزرگ این همراه هوشمند به نوا ۴ است. همچنین هواوی با ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود ولی سامسونگ به ۶ گیگابایت بسنده کرده است (البته نسخه ۸ گیگابایتی آن نیز موجود است.) هردوی این تلفن‌های همراه هوشمند از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به همراه درگاه کارت حافظه میکرو اس دی برخوردار شده‌اند. هردوی این همراه‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید ۹.۰ هستند.
ظرفیت باتری در هواوی نوا ۴ و گلکسی A8s بسیار نزدیک به هم است اما نوا ۴ در این زمینه اندکی برتری دارد. پورت‌های یواس‌بی نوع C برای شارژ سریع در هر دو همراه هوشمند در نظر گرفته‌شده است اما تنها نوا ۴ است که از جک ۳.۵ میلی‌متری استفاده می‌کند. به‌این‌ترتیب مقایسه کلی هواوی نوا ۴ و گلکسی A8s به پایان می‌رسد. در کامنت ها به ما بگویید که شما طرفدار کدام‌یک هستید.


بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا