اخبار تکنولوژی

هوآوی Mate X5 رسما معرفی شد

هواوی اخیرا گوشی‌های میت ۶۰ ۵G و میت ۶۰ پرو ۵G را در چین معرفی کرده است. بسیاری از طرفداران هواوی احساس کردند که این شرکت برای رونمایی از سری میت ۶۰ رویدادی را برگزار خواهد کرد. با این حال، شرکت به جای میزبانی یک رویداد، تصمیم گرفت آنها را در سکوت خبری معرفی کند. گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که هواوی ممکن است در ماه سپتامبر رویدادی را برای معرفی دستگاه‌های دیگر از جمله میت ۶۰ پرو+ ۵G و گوشی تاشو هوآوی Mate X5 برگزار کند.

با کمال تعجب، هوآوی از همین الگو پیروی کرده و مستقیماً این محصولات را در سایت هوآوی بدون رویداد معرفی اختصاص داده است. هواوی میت ایکس ۵ دارای صفحه نمایش خارجی ۶.۴ اینچی OLED LTPO با وضوح ۲۵۰۴ در ۱۰۸۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰.۹:۹، نرخ نمونه برداری لمسی تا ۳۰۰ هرتز و پوشش شیشه Kunlun است. در بخش داخلی، دستگاه دارای صفحه نمایش ۷.۸۵ اینچی OLED LTPO تاشو است که وضوح ۲۴۹۶ در ۲۲۲۴ پیکسل، نسبت تصویر ۸:۷.۱ و نرخ نمونه برداری لمسی تا ۲۴۰ هرتز را ارائه می‌دهد. هر دو صفحه‌نمایش از نرخ نوسازی ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز، رنگ‌های ۱۰ بیتی، طیف رنگی P3 و کاهش نور با فرکانس بالا ۱۴۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. برای امنیت، یک اسکنر اثر انگشت جانبی دارد.

اطلاعاتی در مورد چیپست هواوی میت X5 در دسترس نیست. به نظر می‌رسد که از Kirin 9000s نیز باشد که قدرت سری Mate 60 را تامین می‌کند. همچنین، مشخص نیست که آیا دستگاه از اتصال ۵G پشتیبانی می‌کند یا خیر. این گوشی به ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

هوآوی Mate X5 در راه است

هوآوی Mate X5

Mate X5 دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی است. سیستم دوربین عقب آن شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو پریسکوپی ۱۲ مگاپیکسلی با پشتیبانی از OIS است. مانند سری Mate 60، دستگاه مبتنی بر هارمونی OS 4.0 است.

Mate X5 یک باتری ۵۰۶۰ میلی آمپرساعتی بوده که از شارژ سیمی ۶۶ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های موجود در میت X5 می‌توان به دو سیم‌کارت، اسلات کارت NM، وای فای ۸۰۲.۱۱ac، بلوتوث ۵.۲، GPS، GPS با فرکانس دوگانه، NFC، باز کردن قفل با چهره ۲ بعدی، USB-C (USB 3.1 Gen 1) اشاره کرد. اتصال ماهواره‌ای دو طرفه و مقاومت در برابر آب با استاندارد IPX8 هم تدارک دیده شد. ابعاد دستگاه در حالت تا شده ۱۵۶.۹ در ۷۲.۴ در۱۱.۰۸ میلی‌متر و در حالت تا شده ۱۵۶.۹ در ۱۴۱.۵ در ۵.۳ میلی‌متر است. وزن دستگاه حدود ۲۴۵ گرم است.

هواوی میت ایکس ۵ در دو نسخه مانند ۱۲ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۱۶ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. این گوشی در رنگ سبز، طلایی، سفید، مشکی و بنفش عرضه خواهد شد. هواوی همچنین Mate X5 Collector Edition را در انواع مختلف مانند ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی یا ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌کند. قیمت سری Mate X5 هنوز تایید نشده است.

Mate X5 و نسخه کلکسیونی آن در سایت هوآوی با پیش پرداخت ۱۰۰۰ یوان ( ۱۳۶ دلار) پیش فروش می‌شوند. انتظار می‌رود که در ۱۵ سپتامبر به فروش برسد. در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد عرضه جهانی Mate X5 وجود ندارد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا