اخبار

نوکیا ۸ پرچم‌دار نسل جدید نوکیا خواهد بود

نوکیا ۸ پرچم‌دار نسل جدید نوکیا خواهد بود

نوکیا ۸

کنگره جهانی موبایل نیز با تمامی فراز و نشیب‌های خود به پایان رسید و هیچ نشانی از رونمایی از نوکیا ۸ در آن دیده نشد. با این حال این کمپانی در کنگره یاد شده به معرفی از سه تلفن همراه اندرویدی ویژه یعنی نوکیا ۶ و نوکیا ۵ و نوکیا ۳ دست زد. علاوه بر این نباید رونمایی از نسخه جدید نوکیا ۳۳۱۰ را از یاد ببریم.

این شرایط به نحوی حاکی از آن است که نوکیا ۸ که به نام نوکیا P1 نیز شناخته می‌شود به‌احتمال‌زیاد به‌صورت جداگانه و به‌طور همزمان با گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس به بازار روانه خواهد شد. به‌این‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که پرچم‌دار جدید نوکیا یعنی نوکیا ۸ در حدود ماه ژوئن سال جاری میلادی رونمایی شده و چندی بعد از آن به بازار وارد شود. با این حال تاریخ دقیق عرضه این تلفن همراه هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست.

در رابطه با قیمت نیز باید گفت که نوکیا ۸ قاعدتا چندان ارزان نخواهد بود. مدل ۱۲۸ گیگابایتی این تلفن همراه نزدیک به ۷۷۹ دلار قیمت خواهد داشت و این در حالی است که نسخه ۲۶۵ گیگابایتی این تلفن همراه هوشمند با برچسب قیمتی نزدیک به ۹۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد؛ اما هنوز درباره اندازه صفحه نمایش آن و نسخه‌های متفاوت متناسب با آن سخنی در میان نیامده است.

مشخصات سخت‌افزاری این پرچم‌دار جدید نوکیا حاکی از ارائه دو نسخه ۵٫۲ و ۵٫۵ اینچی است که هرکدام از آن‌ها دارای صفحه نمایش مجهز به فناوری AMOLED و رزولوشن ۲۵۶۰x1440 هستند. علاوه بر این رتبه مقاومت دربرابر رطوبت و گردوغبار آن‌ها نیز IP68 اعلام شده است.

بر اساس شایعات درز شده درباره طراحی این تلفن همراه هوشمند، نوکیا ۸ ظاهری بسیار مشابه با تلفن همراه هوشمند شرکت شارپ Aquos P1 دارد. هم‌اکنون اطلاعات جدید و موثقی درباره پردازنده این تلفن همراه در دسترس نیز اما بنابر ادعاهای نوکیا، پرچم‌دار جدید این کمپانی به پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ مجهز خواهد بود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا