اخبار

رونمایی سونی از گوشی هوشمند اکسپریا ۱۰ مارک ۲

شرکت سونی به تازگی در رویداد ۲۴ فوریه خود به معرفی تلفن هوشمند جدید Xperia 10 II میان رده پرداخت. اسمارتفونی که طراحی قابل توجهی داشته و یک مدل برجسته در میان محصولات رده میانی برند ژاپنی‌ست. این اسمارتفون در واقع Xperia 10 Mark II نام دارد. یک گوشی هوشمند میان‌رده که مشخصات مطلوبی برای آن در نظر گرفته شده است. نخست اینکه نمایشگر ۶.۰ اینچی Full-HD+ OLED با رزولوشن ۱۰۸۰*۲۵۲۰ پیکسل دارد و نسبت تصویر نمایشگر ۲۱:۹ است.

Xperia 10 II میان‌رده با سه دوربین

دوربین سلفی همچون مدل پرچم‌دار از نوع ۸ مگاپیکسلی بوده و شامل پردازنده اسنپدراگون ۶۶۵ با ۴ گیگابایت رم می‌شود. گذشته از آن باید به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در کنار پشتیبانی شبکه ۴G اشاره کرد. دوربین عقب سه گانه ۱۲/۸/۸ مگاپیکسل بوده و یک باتری ۳۶۰۰ میلی آمپرساعتی هم تدارک دیده شده است. این دستگاه پورت USB-C داشته و جک ۳.۵ میلیمتری هم دارد و از استاندارد IP68 ضد آب برخوردار است.

در پنل پشتی اکسپریا ۱۰ مارک ۲ ماژول دوربین سه گانه به شکل عمودی در سمت چپ پنل قرار گرفته و دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با فاصله کانونی معادل ۱۶ میلیمتر، حسگر اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز و دوربین ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با بزرگنمایی ۲ برابری اپتیکال را در خود جای داده. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی نیز در حفره قطره ای نمایشگر قرار گرفته است.

در حقیقت این گوشی هوشمند میان رده به نمایشگر OLED مجهز شده و قدرت آن را چیپست کوالکام اسنپدراگون ۶۶۵ تامین می‌کند. این پردازنده توسط ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می شود. روی پنل پشتی آن دوربین اصلی سه گانه با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابر قرار می گیرد.

سونی قصد دارد این محصول را در رنگ آبی، سبز، مشکی و سفید با قیمت نامشخص در بهار ۲۰۲۰ عرضه کند. پیش بینی می‌شود بزودی سونی جزئیات قیمت این رده میانی را مشخص سازد و همانطور که گفته شد، تا بهار عرضه نمی‌شود.


مطالب مرتبط:
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا