اخبار تکنولوژی

افشا مشخصات کامل ساعت پیکسل Watch 2 گوگل

ما از قبل می‌دانیم که گوگل در حال کار بر روی جانشین پیکسل واچ است. در حالی که شایعات اخیر را پوشش داده‌ایم، گزارش جدید به ما اطلاعاتی دقیق درباره مشخصات و ویژگی‌هایی که این شرکت با ساعت پیکسل Watch 2 ارائه می‌دهد، فاش کرد.

این خبر از AndroidAuthority بدست آمده و مشخصات کلیدی Pixel Watch 2 را که شامل چیپ آن نیز می‌شود، فاش می‌کند. ساعت هوشمند نسل بعدی گوگل چیپست Exynos 9110 را با تراشه قدرتمندتر و کارآمدتر Qualcomm جایگزین خواهد کرد. پردازنده مورد بحث Snapdragon W5 Gen 1 است که دارای چهار هسته Cortex A-53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز به همراه Adreno 702 جدیدتر برای گرافیک است. مشابه اولین پیکسل واچ، این تراشه همچنین با یک پردازنده مشترک سفارشی مبتنی بر تراشه NXP همراه خواهد شد. گوگل همچنین پیکسل واچ ۲ را در دو نوع LTE و Wi-Fi با کد Eos و Aurora مانند اپل و سامسونگ عرضه خواهد کرد.

 Snapdragon W5 Gen 1 کوالکام نیز بهینه‌تر خواهد بود، که نشان می‌دهد پیکسل واچ ۲ عمر باتری بهتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. نسل اول پیکسل واچ دارای ظرفیت باتری ۲۹۴ میلی آمپر ساعتی بود که با افزایش ۴ درصدی مواجه شد زیرا پیکسل واچ ۲ از یک بسته باتری ۳۰۶ میلی آمپرساعتی انرژی خواهد گرفت. روی کاغذ، به نظر نمی‌رسد که این بهبودهای قابل توجهی ارائه دهد، اما چیپست کارآمدتر می‌تواند به بهبود استقامت کلی ساعت جدید کمک کند.

پیکسل Watch 2 با ویژگی های بهتر

جدای از عمر باتری، یکی دیگر از انتقادات اصلی پیکسل واچ اصلی، حاشیه‌های بزرگ آن بود. انتظار می‌رود پیکسل واچ ۲ دارای یک پنل به روز باشد، با این حال، به نظر رسیده که حاشیه‌های مزاحم دوباره رویت شوند. پیکسل واچ ۲ گوگل همان صفحه نمایش واقعی را با پنل اولد ۱.۲ اینچی و وضوح ۳۸۴ در ۳۸۴پیکسل ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش توسط سامسونگ ساخته شده و جایگزین BOE که اولین ساعت پیکسل به نمایشگر آن تجهیز شد، می‌شود. پنل به روز شده همچنین ممکن است برخی از ویژگی‌های صرفه جویی در باتری و روشنایی بالاتر را فعال کند.

این گزارش می‌افزاید که ساعت Pixel Watch 2 مبتنی بر سیستم عامل Wear OS 4 یا همان اندروید ۱۳ است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در کنار تم‌های پویا شاهد بهبودهایی باشیم. قابل ذکر است که این مدل اولین ساعت هوشمندی خواهد بود که از به‌روزرسانی‌های یکپارچه نیز پشتیبانی می‌کند. برای توضیح بیشتر، این ساعت سیستم عامل را در پس‌زمینه به‌روزرسانی می‌کند، در حالی که ساعت هنوز روی نسخه قدیمی‌تر کار می‌کند. هنگامی که کاربر دستگاه را راه اندازی مجدد کند، ساعت هوشمند به نسخه جدیدتر تغییر خواهد کرد. اگرچه، این منجر به اشغال فضای ذخیره سازی بیشتر می‌شود.

یکی از ویژگی‌های جدید Pixel Watch 2 اضافه شدن فناوری UWB (باند فوق عریض) است. این ساعت هوشمند دارای یک ماژول NXP SR100T UWB است. برای کسانی که نمی‌دانند، این فناوری اغلب برای ویژگی‌های دقیق دستگاه یاب استفاده می‌شود. به این معنی که برای کسانی که تمایل دارند ابزارهای خود را در جای مناسب قرار دهند، بسیار مفید است. از آنجایی که گوگل در تلاش بوده تا شبکه Find My Devices خود را بهبود بخشد، جای تعجب نیست که Pixel Watch 2 از UWB نیز پشتیبانی کند. به غیر از داده‌های موقعیت مکانی، این ویژگی همچنین به ساعت امکان می‌دهد تا به عنوان یک کلید اتومبیل دیجیتال که توسط برندهای مختلف خودرو پشتیبانی می‌شود، استفاده شود.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا