آموزش و ترفند

آموزش استفاده از لایو لوکیشن تلگرام (Live Location)

بر اساس بروزرسانی جدید نرم افزار تلگرام، قابلیت های جدیدی به این نرم افزار پیام رسان اضافه شده است. یکی از این قابلیت ها ارسال لوکشین به صورت زنده یا لایو می باشد. در این آموزش قصد داریم تا شما را با نحوه استفاده از این قابلیت در این نرم افزار آشنا کنید.
 

لایو لوکیشن در نرم افزار تلگرام

برای استفاده از این قابلیت در نرم افزار تلگرام، می بایست ابتدا نرم افزار تلگرام خود ار به آخرین نسخه منتشر شده یعنی نسخه ۴٫۴ بروزرسانی نمایید. با استفاده از این قابلیت شما قادر خواهید بود تا برای یک زمان مشخص، موقعیت خود را برای دوستانستان به اشتراک بگذارید. همانطور که از اسم این ویژگی جدید تلگرام پیداست، ارسال لوکیشن به صورت لایو، یعنی موقعیت لحظه به لحظه شما، برای دیگران ارسال خواهد شد. از این قابلیت هم می توانید در چت های خصوصی و در چت های گروهی استفاده کنید.
 


مطالب مرتبط 


نحوه ارسال لایو لوکیشن در نرم افزار تلگرام

برای استفاده از این قابلیت همانند آنچه که برای ارسال لوکیشن معمولی در تلگرام انجام می دادیم باید برای ارسال لایو لوکیشن در تلگرام نیز، انجام دهیم. لایو لوکیشن امکانی است که با استفاده از آن می توانید دوستان و مخاطبین خود را ردیابی کرده و به آن ها در یافتن مکانتان، کمک نمایید. برای این منظور ابتدا صفحه چت شخص و یا گروهی را که قصد به اشتراک گذاری موقعیت خود را با او دارید، انتخاب نمایید. سپس از طریق گزینه شبیه به گیره کاغذ، در پایین صفحه سمت راست، گزینه Location را انتخاب نمایید. در صفحه باز شده شما امکان استفاده از هر دو حالت ارسال لوکیشن را دارد. برای ارسال لوکشین ثابت روی گزینه Send your current location بزنید و یا برای ارسال لوکشین به صورت زنده یا لایو از گزینه Share My Live Location for استفاده نمایید. مراحل انجام ارسال لایو لوکیشن در تلگرام در تصاویر زیر قابل مشاهده است.

آموزش استفاده از لایو لوکیشن تلگرام و واتزاپ (Live Location)

 
پس از زدن دکمه Share My Live Location for از شما سوال میکند که چه مدت زمانی میخواهید موقعیت زنده شما برای گیرنده قابل رویت باشد. مدت زمان ها به صورت پیش فرض ۱۵ دقیقه، یک ساعت و ۸ ساعت می باشد و قابل تغییر و وارد کردن مدت زمان دلخواه وجود ندارد. پس از منقضی شدن مدت زمان تعیین شده موقعیت زنده شما به صورت خودکار متوقف می شود.

آموزش استفاده از لایو لوکیشن تلگرام و واتزاپ (Live Location)

 
البته می توانید به صورت دستی زودتر از پایان زمان اتقضا ، این قابلیت را غیرفعال نمایید. برای این کار کافیست بروی لوکیشن ارسالی به مخاطب بزنید و در انتخای صفحه باز شده گزینه Stop Sharing Location را بزنید

آموزش استفاده از لایو لوکیشن تلگرام و واتزاپ (Live Location)

شما می توانید آموزش استفاده از لایو لوکشین در نرم افزار واتس اپ را نیز در سایت موبایلستان مشاهده کنید. برای مشاهده این مطلب —- اینجا —- را کلیک کنید
 


بیشتر بخوانید


 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا