اخبار

اچ پی به تولید همراه‌های هوشمند ویندوزفونی ادامه خواهد داد

اچ‌پی به تولید همراه‌های هوشمند ویندوزفونی ادامه خواهد داد

اچ‌پی

شاید بسیاری از ما ویندوزفون را یک سیستم عامل در حال مرگ بدانیم ولی به نظر می‌رسد که مسئولان شرکت اچ‌پی همچنان به این سیستم عامل اعتقادی راسخ دارند زیرا اخباری که به‌تازگی منتشر شده‌اند حاکی از آن هستند که اچ‌پی در سال ۲۰۱۷ میلادی اقدام به عرضه یک مدل جدید تلفن همراه بر پایه سیستم عامل ویندوزفون ۱۰ خواهد کرد.

اخبار منتشر شده و یا به‌صورت دقیق‌تر، شایعات منتشر شده خبر از معرفی این مدل جدید در کنگره جهانی موبایل در ماه فوریه سال ۲۰۱۷ می‌دهند. آخرین همراه ویندوزفونی این شرکت که Elite x3 نام داشت نیز بر پایه استفاده از ویندوز ۱۰ طراحی شده بود و ازنظر سخت‌افزاری یک غول به‌تمام‌معنا به‌حساب می‌آمد ولی قیمت بسیار بالا و محیط غیر انعطاف‌پذیر سیستم عامل آن موجب شد تا استقبال شایانی از این دستگاه به عمل نیاید.

اطلاعات مربوط به ساخت این مدل جدید توسط دو منبع معتبر خبری تائید شده‌اند و گفته می‌شود که مایکروسافت قرار است تا برای تولید این محصول به اچ‌پی کمک کند. در این راستا نیز اچ‌پی اجازه استفاده از اختراع‌هایی مانند نمایشگر ClearBlack، فناوری Glance، عملکرد پیشرفته دوربین، باز کردن دستگاه با دو بار ضربه به نمایشگر و غیره که همگی در اختیار مایکروسافت هستند را خواهد داشت.

بااین‌وجود همچنین نمی‌توان به موفقیت این محصول در بازار مطمئن بود و دلیل اصلی این امر نیز رویکرد مایکروسافت نسبت به ویندوز ۱۰ است. برای درک این‌که ویندوزفون ۱۰ تا چه اندازه به بحران روبرو است، کافی است تا بدانید که بسته‌های به‌روزرسانی نرم‌افزارهایی مانند اسکایپ و آفیس که توسط خود مایکروسافت ساخته شده‌اند، با بیشترین تاخیر ممکن و حتی چند ماه پس از عرضه برای اندروید و iOS، برای ویندوزفون عرضه می‌شوند. به‌این‌ترتیب تنها زمان نشان خواهد داد که این دستگاه می‌تواند ویندوزفون را نجات بدهد یا خیر.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا