اخبار

انقلاب گوگل در پیام متنی

انقلاب گوگل در پیام متنی

آزمایش‌های گوگل در رابطه با عرضه نرم‌افزارهای چت مختص کاربران اندرویدی این روزها در هاله‌ای از ابهام قرارگرفته است. نرم‌افزارهای این کمپانی از قبیل برنامه هنگ اوتس، نرم افزار ویس، برنامه  الو، سیستم تاک و شبکه پلاس همگی تلاش‌های ناموفق این کمپانی برای پایین کشیدن نرم‌افزار iMessage اپل از تاج‌وتخت هستند. با این حال اکنون، این کمپانی تصمیم گرفته است تا با تمرکز بر روی برنامه جدیدی به نام “Chat” به این شکست‌های پیاپی پایان بدهد.

مطالب مرتبط

این شرکت به‌تازگی در معرفی این برنامه اعلام داشته است که “Chat” بر پایه مشخصات جهانی از خدمات ارتباطات غنی (RCS) خواهد بود. لازم به ذکر است که خدمات ارتباطات غنی به‌صورت کاملا ساده تحولی در فناوری پیام متنی یا SMS خواهد بود. گوگل برای مدت‌های مدید برای پشتیبانی شرکای اندروید و اپراتورهای خود از RCS با ارائه بر روی پیام‌های متنی اندرویدی تلاش کرده است و هم‌اکنون این کمپانی تصمیم گرفته است تا با معرفی “Chat” این برنامه را به‌صورت سراسری دربیاورد.
برای شروع گوگل تمامی منابعی که بر روی برنامه الو سرمایه‌گذاری کرده بود را به Android Messages انتقال خواهد داد. Android Messages نیز در طول زمان برای شامل کردن پشتیبانی از “Chat” تغییر پیدا خواهد کرد که خود یک سرویس مبتنی بر RCS است که ویژگی‌های استاندارد نرم‌افزارهای چت از قبیل واتس‌اپ، تلگرام و پیام‌رسان فیس‌بوک را در اختیار خواهد داشت. قابلیت‌هایی از قبیل دریافت اعلان پیام‌های خوانده شده، نشانه‌های تایپ زنده، تصاویر با رزولوشن بالا و پیام‌های گروهی از جمله قابلیت‌های جدیدی هستند که به نرم‌افزار Android Messages افزوده خواهند شد.
متأسفانه برنامه Chat به‌خودی‌خود از رمزگذاری انتها به انتها برخوردار نخواهد بود به همین ترتیب میزان امنیت آن به‌اندازه SMS است که بهتر است بگوییم اصلا امنیتی ندارد. به‌این‌ترتیب این تغییر جدید را نمی‌توان رقیبی برای نرم‌افزارهای چت مبتنی بر اینترنت دانست. بلکه رقیب اصلی آن روش‌های سنتی ارسال SMS است. به‌این‌ترتیب اگر طرف مقابل شما از نرم‌افزار چتی استفاده نمی‌کند می‌توانید با این روش پیشرفته تجربه بهتری از ارسال پیام متنی را به وی داشته باشید. با این حال هنوز سخنی در رابطه با پشتیبانی اپل از استاندارد جدید گوگل برای پیام‌رسانی به میان نیامده است اما بر اساس برخی از گفته‌ها سامسونگ از این ویژگی جدید در خلال نرم‌افزار پیام‌رسان خود پشتیبانی خواهد کرد.
 


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا