بررسی‌ تخصصی

بررسی وان پلاس ۷ پرو، پرچمدار بی حاشیه

شرکت وان پلاس یکی از برندهای تازه کار چینی محسوب شده که در چند سال اخیر اسمارتفون های خیره کننده ای را در بازار عرضه کرد. گوشی های هوشمندی که از مشخصات بزرگی بهره برده و طراحی جالبی هم برای آنها در نظر گرفته شد.

بهار ۲۰۱۹ این شرکت تصمیم گرفت نسل جدیدی از گوشی های هوشمند خود را به نام سری وان پلاس ۷ رونمایی کند. دو مدل تلفن هوشمند که از طراحی مشابهی بهره برده و مشخصات تقریبا یکسانی هم برای آنها در نظر گرفته شد.

در این بین برند وان پلاس یک نسخه پرو هم توسعه داده که باید آن را نسخه خیره کننده و فوق العاده قلمداد کرد. این گوشی هوشمند از دوربین پاپ آپ بهره برده و طراحی پریمیویمی تری نسبت به نسخه استاندارد دارد. در این میان تصمیم گرفتیم بررسی از گوشی هوشمند اخیرا وان پلاس داشته باشیم و آشنایی بیشتری هم پیدا کنیم. بدون شک بررسی چنین اسمارتفونی موردتوجه طرفداران وان پلاس قرار خواهد گرفت و بیشتر می توانند از مزایا و معایب وان پلاس ۷ پرو اطلاعات کسب کنند.

مشخصات کلیدی وان پلاس ۷ پرو

معرفی ۲۰۱۹، می
وضعیت موجود. عرضه‌شده در می ۲۰۱۹

نمایشگر

نوع Fluid AMOLED لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
سایز ۶.۶۷ اینچ (~۸۸.۱% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل، ۱۹.۵:۹ (~۵۱۶ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس
– DCI-P3
– +HDR10
– ۹۰ هرتز

بدنه

ابعاد ۱۶۲.۶ در ۷۵.۹ در ۸.۸ میلی‌متر
وزن ۲۰۶ گرم
ساخت پشت و جلو از جنس شیشه، فریم آلومینیومی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل اندروید ۹.۰ (پای)؛ OxygenOS 9
تراشه Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 (هفت نانومتری)
پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای (یک هسته ۲.۸۴ گیگاهرتزی Kryo 485 و سه هسته ۲.۴۲ گیگاهرتزی Kryo 485 و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Kryo 485)
پردازنده گرافیکی Adreno 640

حافظه

درگاه حافظه خیر
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، ۸/۱۲ گیگابایت رم یا ۱۲۸ گیگابایت، ۶ گیگابایت رم

دوربین

اصلی سه گانه: ۴۸ مگاپیکسل (۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل, ۱/۲ اینچ سایز سنسور, لرزشگیر اپتیکال, فوکوش خودکار لیزری و تشخیص فاز, f/1.6) و ۱۶ مگاپیکسل (۱۳ میلی‌متری فوق عریض, f/2.2) و ۸ مگاپیکسل (۳ برابر بزرگ‌نمایی اپتیکال, لنز ۷۸ میلی‌متری تله‌فوتو, لرزش‌گیر اپتیکال تصویر, فوکوش خودکار لیزری و تشخیص فاز, f/2.4)
قابلیت‌ها فلاش دوگانه‌ی LED دوگانه، پانوراما، HDR
ویدیو ۲۱۶۰p@30/60fps، ۱۰۸۰p@30/60/240fps، ۷۲۰p@480fps، HDR
سلفی دوربین پا‌پ‌اپ ۱۶ مگاپیکسلی, ۲۵ میلی‌متری عریض, ۱.۰ میکرومتر سایز پیسکل, ۱/۳.۱ اینچ سایز سنسور, f/2.0

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
– میکروفون اختصاصی برای حذف نویز
– Dolby Atmos

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع باتری ۳۰ واتی

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

شبکه

فناوری GSM / CDMA / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، WiFi Direct، DLNA، هات‌اسپات
بلوتوث ۵.۰، A2DP، LE، aptX HD
GPS بله، با دو بانده A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، SBAS
NFC بله
رادیو خیر
USB ۳.۱، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، OTG

متفرقه

رنگ‌ها Mirror Grey، Almond، Nebula
محدوده قیمت ۷۰۰ یورو

مشخصات کلیدی وان پلاس ۷

معرفی ۲۰۱۹، می
وضعیت موجود. عرضه‌شده در ژوئن ۲۰۱۹

نمایشگر

نوع Optic AMOLED لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
سایز ۶.۴۱ اینچ (~۸۵.۵% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، ۱۹.۵:۹ (~۴۰۲پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس
DCI-P3

بدنه

ابعاد ۱۵۷.۷ در ۷۴.۸ در ۸.۲ میلی‌متر
وزن ۱۸۲ گرم
ساخت پشت و جلو از جنس شیشه، فریم آلومینیومی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل اندروید ۹.۰ (پای); OxygenOS 9
تراشه Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 (هفت نانومتری)
پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای (یک هسته ۲.۸۴ گیگاهرتزی Kryo 485 و سه هسته ۲.۴۲ گیگاهرتزی Kryo 485 و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Kryo 485)
پردازنده گرافیکی Adreno 640

حافظه

درگاه حافظه خیر
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم یا ۱۲۸ گیگابایت، ۶ گیگابایت رم

دوربین

اصلی دوگانه: ۴۸ مگاپیکسل (۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل, ۱/۲ اینچ سایز سنسور, لرزشگیر اپتیکال, فوکوس خودکار با تشخیص فاز, f/1.7) و ۵ مگاپیکسل (۵ مگاپیکسل، ۱.۱۲ میکرومتر سایز پیکسل، f/2.4)
قابلیت‌ها فلاش دوگانه‌ی LED، HDR، پانوراما
ویدیو ۲۱۶۰p@30/60fps، ۱۰۸۰p@30/60/240fps، ۷۲۰p@480fps، HDR
سلفی ۱۶ مگاپیکسل، ۱.۰ میکرومتر سایز پیکسل، لنز ۲۵ میلی‌متری عریض, ۱/۳.۱ اینچ سایز سنسور، f/2.0)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
– میکروفون اختصاصی برای حذف نویز
– Dolby Atmos

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع باتری ۲۰ واتی

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

شبکه

فناوری GSM / CDMA / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، WiFi Direct، DLNA، هات‌اسپات
بلوتوث ۵.۰، A2DP، LE، aptX HD
GPS بله، با دو بانده A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، SBAS
NFC بله
رادیو خیر
USB ۳.۱، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، OTG

متفرقه

رنگ‌ها خاکستری، قرمز
محدوده قیمت حدود ۵۴۹ یورو

 

طراحی و صفحه نمایش وان پلاس ۷ پرو

شرکت وان پلاس با وجود آن که سابقه طولانی در تولید تلفن هوشمند ندارد، اما در طول یک دهه جاری توانسته اسمارتفون های قابل توجهی را در بحث طراحی و کیفیت عرضه دارد. گوشی هوشمند وان پلاس ۷ پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای طراحی جذاب با کیفیت ساخت پریمیومی دارد. گوشی هوشمندی که ابعاد آن ۱۶۲.۶ در ۷۵.۹ در ۸.۸ میلی‌متر بوده و وزنش به ۲۰۶ گرم می رسد. اگرچه چنین ابعاد و وزن کم نیست اما باتوجه به بدنه ترکیبی شیشه و فلز، که عمدتا روی دیوایس های رده بالا تعبیه می شود، وان پلاس ۷ پرو نیز مدلی قابل توجه است که نظر هر فردی را به خود جلب می کند.

این گوشی هوشمند دارای مشخصه های سخت افزاری بزرگیست و تنها از طراحی ظاهری فوق العاده بهره نمی برد. نسبت صفحه نمایش به بدنه آن ۸۸ درصد و تقریبا بخش بزرگی از پنل جلو را نمایشگر دربرگرفته که خبری از هیچ ناچ یا حاشیه اضافی نیست. بنابراین تجربه کاربری با این دیوایس بسیار لذت بخش است و می تواند جذاب هم باشد.

گذشته از ابعاد، صفحه نمایش وان پلاس ۷ پرو گزینه برجسته ای بوده که نظر هر فردی را به خود جلب می کند. نمایشگر این پرچمدار ۶.۶۷ اینچی Fluid AMOLED با وضوح  ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل بوده و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ دارد.

با این حساب می توان بخش نمایشگر تازه وارد وان پلاس را خیره کننده دانست که می تواند تجربه کاربری بزرگی را به دنبال داشته باشد. برند چینی درصدد بوده یک مدل قدرتمند و خاصی را برای علاقمندان به گوشی های هوشمند پرچمدار طراحی کند.

سخت افزار خیره کننده وان پلاس ۷ پرو

وان پلاس ۷ پرو دارای مشخصات سخت افزاری بزرگی بوده که باید آن را حتی نسبت به برخی پرچمداران برتر نیز دانست. این گوشی هوشمند به پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز بوده که در کنار تراشه گرافیکی آدرنو ۶۴۰ می تواند عملکرد بالایی از خود نشان دهد.

وان پلاس ۷ پرو طراحی سخت افزاری حرفه ای داشته و نباید آن را مدلی معمولی به حساب آورد. وان پلاس یکی از برندهای مطرح چینی بوده که تاکنون محصولات قابلی را معرفی و عرضه کرده است. گوشی هوشمند وان پلاس ۷ پرو که در بهار ۲۰۱۹ معرفی و عرضه شد، از این قاعده مستثنی نیست.

در کنار حافظه رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی که یک نسخه ۶ گیگابایتی را هم دربرمی گیرد، وان پلاس ۷ پرو با حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی هم همراه است. با این حساب می توان پیکربندی سخت افزاری وان پلاس ۷ پرو را نقطه عطفی در محصول پرچمدار شرکت چینی محسوب کرد.

گذشته از سخت افزار که فاقد اسلات کارت میکرو اس دی شده و افراد نمی توانند به ارتقا حافظه ذخیره سازی بپردازند، وان پلاس ۷ پرو نیز چنین ساختاری دارد. همچنین باید بیان داشت که این گوشی هوشمند به باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری لیتیوم یونی مجهز بوده که در کنار فناوری شارژ سریع، می توان انتظارات بسیاری داشت.

با این تفاسیر باید بیان داشت وان پلاس ۷ پرو یکی از محصولات برجسته کمپانی وان پلاس است که می تواند تجربه کاربری خوبی رقم زند.

نرم افزار وان پلاس ۷ پرو

وان پلاس یکی از کمپانی هایی بوده که به سرعت رشد کرده و توانسته محبوبیت بالایی کسب کند. وان پلاس ۷ پرو پرچمدار نه تنها در بخش سخت افزار، نمایشگر و طراحی یک مدل بزرگ است، بلکه دارای نرم افزار خیره کننده بوده و تجربه کاربری خوبی را به دنبال دارد. این گوشی هوشمند که در دسته مدل های معمولی قرار نمی گیرد و وان پلاس هم با افزوده قابلیت های نرم افزاری مختلف، آن را به مدلی بی نظیر تبدیل کرده، ویژگی های برجسته ای یدارد.

ویژگی هایی که اکوسیستم نرم افزاری قابلی را فراهم آورده و تنها شامل سیستم عامل اندروید ۹.۰ پای نمی شود. بنابراین در بخش نرم افزاری این گوشی هوشمند می توان شاهد ویژگی های جدیدی جدای از اندروید ۹.۰ بود.

برند چینی همچنین رابط کاربری OxygenOS را در نظر می گیرد که تمامی تلفن های هوشمند این شرکت را دربرمی گیرد. همیشه نیز آپدیت هایی منتشر شده و موجب تجربه کاربری بهتر افراد می شود. وان پلاس ۷ پرو نیز از جدیدترین نسخه OxygenOS بهره می برد و در مجموع همراه با اندروید ۹.۰ پای می توان قسمت نرم افزار این پرچمدار را جذاب و هیجان انگیز دانست. سابقه درخشان وان پلاس در قسمت نرم افزاری و سخت افزاری محصولاتش نشان داده که هر در نسخه جدیدتر باید ویژگی بهتری را مشاهده کرد و وان پلاس ۷ پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دوربین باکیفیت و نوآورانه وان پلاس ۷ پرو

دوربین در تلفن های هوشمند امروزی نقش مهمی ایفا کرده و همین امر موجب شده تا شرکت های تولیدکننده تلفن هوشمند توجه بالایی به آن داشته باشند. در چند سال گذشته پیشرفت بسیار عالی در دیوایس های همراه بخصوص قسمت دوربین مشاهده شد که می توان آن را تحسین کرد. شرکت وان پلاس نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان گوشی هوشمند سعی کرده همگام با دیگر رقبا بهترین حسگرهای دوربین را در پرچمدار نسل جدید خود لحاظ کند.

حسگرهایی که بسیار باکیفیت هستند و تصویربرداری پروضوحی را می توان انتظار داشت. وان پلاس ۷ پرو دارای حسگر دوربین سه گانه در عقب بوده که لنزهای ۴۸/۸/۱۶ مگاپیکسلی هستند و در بخش دوربین سلفی نیز سنسور ۱۶ مگاپیکسلی به صورت پاپ آپ تعبیه شده است.

دوربین وان پلاس ۷ پرو می تواند با وضوح ۲K تصویربرداری داشته باشد و نباید آن را مدلی غیرحرفه ای و ضعیف تلقی کرد. بلکه در بخش دوربین می تواند عملکرد بالایی از خود نشان دهد و مشابه مشخصه سخت افزاری است.

با این حساب می توان گوشی هوشمند وان پلاس ۷ پرو را گزینه برجسته ای در زمینه دوربین به حساب آورد.

نتیجه گیری

وان پلاس ۷ پرو از طراحی زیبایی بهره می برد و جنس بدنه فوق العاده باکیفیتی دارد. همچنین با سخت افزار قدرتمند می تواند در رقابت با قدرتمندترین پرچمداران آنها را به چالش بکشد. گذشته از آن دوربین باکیفیتی هم در نظر گرفته شده تا ویژه علاقمندان به تصویربرداری با موبایل طراحی شد.

بنابراین می توان وان پلاس ۷ پرو را گوشی هوشمند بزرگ و خوش قیمتی به حساب آورد که با قیمت بسیار کمتر نسبت به رقبا بهترین ویژگی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد. با تمام این تفاسیر اگر بخواهیم به یکی از مدل های چینی ارزشمند بپردازیم باید وان پلاس ۷ پرو را یکی از آنها دانست.


نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا