اخبار

قابلیت‌هایی هیجان‌انگیز برای واقعیت افزوده اپل

قابلیت‌هایی هیجان‌انگیز برای واقعیت افزوده اپل

به نظر می‌رسد که سیستم واقعیت افزوده اپل قرار است تا با امکانات جدید خود به سراغ ایجاد تحولاتی بزرگ در استفاده از این فناوری برود و امکان شناسایی اشیاء را برای کاربران مهیا سازد.
بر اساس اعلان رسمی شرکت اپل قرار است تا قابلیت‌های جدید سیستم عامل همراه این شرکت، امکانات نرم‌افزار واقعیت افزوده اپل را متحول سازند. این شرکت به‌تازگی نسخه ۱۱٫۳ از سیستم عامل iOS را به کاربران ارائه کرده است. این نسخه از این سیستم عامل دارای قابلیت‌های نرم‌افزاری ویژه‌ای برای توسعه دهندگان است که موجب می‌شود تا بتوانند کاربری‌های نرم‌افزار واقعیت افزوده اپل را به‌شدت بهبود بدهند.
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات موجود در نسخه‌های قبلی نرم‌افزارهای واقعیت افزوده اپل به نبود امکان شناسایی تعدادی از اشیاء بازمی‌گردد. این مشکل موجب شده بود که کاربری‌های این سیستم به‌شدت محدود شود ولی به‌روزرسانی جدید و قابلیت‌های جدید آن موجب می‌شوند تا بتوان دیوارها، سقف‌ها و کف زمین را به کمک این نرم‌افزار شناسایی کرد. این امر به کمک کیت واقعیت افزوده اپل و در حقیقت نسخه ۱٫۵ این سیستم که به نام ARKit 1.5 شناخته می‌شود، در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است.
به‌این‌ترتیب می‌توان محیط‌های مختلفی از شناسایی کرده و به‌خوبی به سراغ تغییر محیط از طریق واقعیت افزوده رفت. یکی از کاربری‌های به نمایش درآمده توسط این فناوری، شبیه‌سازی محیطی و تبدیل کردن دیوارها به محیطی با حس و حال نخستین حضور انسان بر روی ماه در سال ۱۹۶۹ بود.
البته نباید انتظار داشت که این قابلیت‌ها به‌صورت فوری برای کاربران مهیا شود و برای دستیابی به امکانات آن باید به توسعه دهندگان فرصت کافی برای ایجاد برنامه‌های مختلف را داد. نخستین رونمایی از این نرم‌افزار موجب شد تا تعداد ۲ هزار برنامه بر پایه آن عرضه شود و می‌توان انتظار داشت که استقبالی مشابه از این نسخه جدید به عمل آمده و واقعیت افزوده اپل به سطح جدیدی از کاربری وارد شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا