اخبار

سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پرمیوم (Xperia XZ2 Premium) معرفی شد

سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پرمیوم ، پرچم دار استثنایی و جدید سونی با صفحه نمایش ۴K و بدنه کاملا ضد آب است. در ادامه مشخصات فنی و طراحی این گوشی را بررسی خواهیم کرد.

گوشی جدید پرچم دار سونی، سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پرمیوم دقیقا ۲ ماه بعد از رونمایی اکسپریا ایکس زد ۲ ، امروز به صورت رسمی معرفی شد. این گوشی استثنایی سونی دارای صفحه نمایش ۴K HDR است و به دوربین دو گانه و بدنه ضد آب مجهز شده.
به نظر می رسد که ایکس زد ۲ پرمیوم نسخه قدرتمند تر شده ایکس زد ۲ باشد. در این گوشی از کیفیت صفحه نمایش گرفته تا دوربین و طراحی بدنه، همه و همه از ایکس زد ۲ معمولی قوی تر هستند.
کلیات گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پرمیوم به شرح زیر است:

  • پلتفرم: اندروید ۸ اوریو
  • ابعاد: ۸۰ در ۱۵۸ در ۱۱٫۹ میلی‌متر – وزن ۲۳۶ گرم
  • تراشه سیستمی: اسنپدراگون ۸۴۵ با رم ۶ گیگابایت
  • نمایشگر: ۵٫۸ اینچی ۴K HDR LCD، نسبت ابعاد ۱۶:۹
  • دوربین‌های پشتی: دوربین دوگانه جدید، حداکثر ایزو ۵۱۲۰۰ برای عکس‌ها، ۱۲۸۰۰ برای ویدیو
  • دوربین جلو: ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور حساس به نور
  • باتری: ۳۵۴۰ میلی‌آمپر ساعت
  • امکانات بیشتر: سیستم ویبره Live، مقاومت در برابر آب، شارژ بیسیم، فاقد جک هدفون

هر دو گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پرمیوم و اکسپریا ایکس زد ۲ از پردازنده یکسان اسنپدراگون ۸۴۵ برخوردار هستند. اما از نظر رم، رم مدل اصلی ۴ گیگ و مدل پریمیوم برابر با ۶ گیگابایت است. ایکس زد ۲ از یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی فول اچ دی برخوردار است، در حالی که مدل پریمیوم آن به یک نمایشگر ۵٫۸ اینچی ۴K تجهیز شده است.
سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پرمیومتفاوت دوربین دو گوشی به استفاده از دو لنز در ایکس زد ۲ پرمیوم خلاصه می شود، در صورتی که ایکس زد ۲ معمولی دارای یک دوربین ۱۹ مگاپیکسلی است. در انتها باید به حضور یک باتری بزرگتر ۳۵۴۰ میلی‌آمپر ساعتی در مقایسه با باتری ۳۱۸۰ میلی‌آمپر ساعتی مدل اصلی اشاره کرد، اما این که آیا باتری جدید با توجه به امکانات بیشتر می‌تواند عمر باتری بیشتری را نیز ارائه کند یا خیر، موضوعیست که به این زودی نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد.
مشخصات فنی دوربین گوشی اکسپریا ایکس زد ۲ پرمیوم در زیر آمده است:

دوربین‌ها دوربین اول (رنگی) دوربین دوم (سیاه و سفید) دوربین سلفی
مگاپیکسل ۱۹ ۱۲ ۱۳
اندازه سنسور ۱/۲٫۳ اینچ ۱/۲٫۳ اینچ ۱/۳٫۰۶ اینچ
اندازه پیکسل ۱٫۲۲ میکرون ۱٫۵۵ میکرون
لنزها ۲۵ میلی‌متری f/1.8 f/1.6 ۲۲ میلی‌متری f/2.0

در حالی که XZ2 از یک دوربین در پشت خود میزبانی می‌کند، XZ2 Premium یک گام فراتر رفته و از سیستم دوربین دوگانه برخوردار است. دوربین اصلی گوشی قادر به ثبت تصاویر رنگی و دوربین ثانویه آن تصاویر سیاه و سفیدی را می‌گیرد. که می‌تواند یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن با سیستم دوربین دوگانه مورد استفاده توسط اپل و سامسونگ باشد.

اکسپریا ایکس زد 2 پرمیوممطالب مرتبط:

دوربین ثانویه مونوکروم این گوشی می تواند تا حد زیادی نویز و ماتی تصاویر را حتی در صحنه هایی با نور کم از بین ببرد.
توسط این دوربین جدید شما می‌توانید عکس‌هایی با حداکثر ایزو ۵۱۲۰۰ و ویدیوهایی با حداکثر ایزو ۱۲۸۰۰ را به ثبت برسانید. این سطح ایزو برای دوربین یک گوشی بی‌سابقه است و بی‌تردید با در نظر گرفتن چنین مقدار ایزویی شما می‌توانید تصاویری کاملا شفاف را بگیرید. شما قادر به عکاسی با حالت “Select Bokeh” هستید که می‌توانید پس زمینه را مات و سوژه را کاملا شفاف سازد تا عکس به ثبت رسیده درست همانند عکس‌های تهیه شده با دوربین های حرفه ای DSLR باشد. شما همچنین می‌توانید بخش‌هایی از تصویر که خواستید را بی‌روح کرده و افکت زیبایی به آن‌ها ببخشید.
ضبط ویدیو هایی با نرخ فریم ۹۶۰ فریم بر ثانیه، کیفیت فیلم برداری ۴K HDR و همچنین صفحه نمایش ۴K از جمله قابلیت های استثنایی دیگر این گوشی است.
در حال حاضر قیمت و زمان عرضه رسمی گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پرمیوم اعلام نشده است و تنها گفته شده که این محصول در تابستان عرضه خواهد شد. از نظر رنگ بندی نیز دو مدل مشکی کروم و نقره‌ای کروم وجود دارد.
اکسپریا ایکس زد 2 پرمیوم


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا