اخبار

تمام آنچه که باید درباره گوشی شیائومی می ۸ اکسپلورر Mi 8 Explorer بدانید

شیائومی می ۸ اکسپلورر (Mi 8 Explorer) نام یکی دیگر از محصولاتی است که شیائومی در رویداد برگزار شده در شن زن چین معرفی کرده است. شیائومی می ۸ به عنوان پرچمدار اصلی و شیائومی می ۸ اکسپلورر نوعی خاص از این پرچمدار و شیائومی می ۸ اس‌ای به عنوان میان رده در این رویداد معرفی شده‌اند. درباره می ۸ اکسپلورر چه می دانید؟ با موبایلستان همراه باشید.

شیائومی می ۸ اکسپلورر (Mi 8 Explorer) در واقع یک نسخه خاص از شیائومی می ۸ محسوب می‌شود. با وجود اینکه این گوشی هوشمند بسیار زیبا تقریبا مشخصات فنی یکسانی با شیائومی می ۸ دارد اما شیائومی آن را در کنار شیائومی می ۸ معرفی کرد. دلیل این کار ظاهر متفاوت این گوشی هوشمند خاص است.
شیائومی برای این محصول خود یک پنل شفاف در نظر گرفته است.  مانند گوشی اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس٬ پنل پشتی این گوشی هوشمند شفاف است و می‌توان قطعات گوشی را براحتی مشاهده کرد.

شیائومی می 8 اکسپلورر

معرفی شیائومی می ۸ اکسپلورر (Mi 8 Explorer)

از دیگر قابلیت‌هایی که در این گوشی هوشمند مشاهده می‌شود٬ سیستم تشخیص چهره‌ی مبتنی بر اسکن سه‌بعدی با پرتوهای مادون قرمز است. این سیستم که پیش از این اپل با گوشی آیفون ۱۰ آن را عرضه کرده است٬ حالا برای کاربران اندروید هم با استفاده از شیائومی می ۸ اکسپلورر (Mi 8 Explorer) قابل اجراست. شیائومی ادعا می‌کند این محصول جدید و خاص نخستین گوشی اندرویدی دنیا با این قابلیت است. سیستم احراز هویت می ۸ اکسپلورر از قابلیتی مشابه انیموجی نیز پشتیبانی می‌کند.
شیائومی می 8 اکسپلورر
این پرچمدار خاص که در ژوئن ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد٬ به یک نمایشگر ۶.۲۱ اینچی با تراکم ۱۰۸۰ در ۲۲۴۸ پیکسل از نوع Super AMOLED است و از طراحی ناچ استایل یا همان بریدگی بالای صفحه نمایش نیز بهره می‌برد. سیستم عامل اندروید اوریو ۸.۱ و رابط کابری MIUI 10 نیز بر روی این گوشی اجرا می‌شوند.
با اینکه ابعاد این گوشی مانند شیائومی می ۸ است اما وزن آن ۲ گرم بیشتر و ۱۷۷ گرم است. در پنل پشتی که بصورت شفاف طراحی شده است٬ دوربین دوگانه در یک قاب بیضی شکل با چینش عمودی و یک فلش LED تعبیه شده است. برخلاف شیائومی می ۸ ٬ شیائومی می ۸ اکسپلورر به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شده است. حسگر اثر انگشت به کار رفته در گوشی می ۸ اکسپلورر٬ محصول شرکت آمریکایی سینپتیکس است. برای این منظور این شرکت یک تراشه‌ی FS9500 Clear ID را در این گوشی تعبیه کرده است. یکی از ملزومات به‌کارگیری این تراشه‌٬  استفاده از پنل OLED است که شیائومی را مجبور به استفاده از نمایشگر امولد سامسونگ برای می ۸ اکسپلورر کرده است. سینپتیکس مدعی است اگر این تراشه به درستی به کار گرفته شود، حتی از تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی نیز امنیت بالاتری خواهد داشت. در حال حاضر می ۸ اکسپلورر ادیشن جدیدترین گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر است.
قلب تپنده‌ی این پرچمدار خاص شیائومی یک تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ هشت هسته‌ای است که یک پردازنده گرافیکی ۶۳۰ آدرنو و یک رم ۶ گیگابایتی آن را همراهی می‌کند. حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی نیز وظیفه ذخیره اطلاعات را به عهده دارد و مانند شیائومی می ۸ این گوشی نیز فاقد درگاه حافظه برای ارتقاء حافظه داخلی است. یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت نیز انرژی شیائومی می ۸ اکسپلورر (Mi 8 Explorer) را تامین می کند.
شیائومی می 8 اکسپلورر
شیائومی برای دوربین اصلی این محصول جدید خود٬ دوربین دوگانه‌ای با دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته‌ است. این دوربین دوگانه با لرزش‌گیر اپتیکال ۴ محوره (برای سنسور اصلی) و فوکوس خودکار تشخیص فاز و عملکرد بسیار عالی تواسته است به خوبی رضایت کارشناسان و منتقدین حوزه دیجیتال را جلب نماید.
برای ثبت تصاویر سلفی٬ شیائومی یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با لنز f/۲.۰ را برای این گوشی انتخاب کرده است که قابلیت‌هایی همچون؛ زیباسازی چهره‌ی سوژه‌ بر مبنای هوش مصنوعی٬ نورپردازی سه‌بعدی پرتره٬  GPS مبتنی بر فرکانس دوگانه٬ سنسور مجاورت و ماژول نورپردازی مادون قرمز را داراست.

شیائومی می 8 اکسپلورر

مشخصات فنی شیائومی می ۸ اکسپلورر (Mi 8 Explorer) :

۱٫ بدنه: در ابعاد ۱۵۴.۹ در ۷۴.۸ در ۷.۶ میلی‌متر٬ وزن ۱۷۷ گرم٬ دو سیم‌کارته (نانو-سیم, همزمان یکی فعال)
۲٫ صفحه نمایش: نمایشگر Super AMOLED لمسی خازنی, ۱۶ میلیون رنگ٬ ۶.۲۱ اینچی با نسبت تصویر ۱۸.۷:۹ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۴۸ پیکسل و محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس
۳٫ دوربین پشتی: دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسل و ۱۲ مگاپیکسل با قابلیت دو برابر بزرگنمایی اپتیکال, فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز, فلش LED و توانایی برچسب‌گذاری جغرافیایی٬ فوکوس لمسی٬ تشخیص چهره٬ پاناروما٬ HDR
۴٫ دوربین جلویی: دوربین ۲۰ مگاپیکسل, ۱.۸ میکرومتر سایز پیکسل
۵٫ تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام ۸ هسته‌ای (چهار هسته‌ی ۲.۸ گیگاهرتزی Kryo ۳۸۵ Gold و چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی Kryo ۳۸۵ Silver) و پردازشگر گرافیکی‌آدرنو۶۳۰ و (پشتیبانی از هوش مصنوعی)
۶٫ حافظه: ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی٬ ۸ گیگابایت رم همچنین فاقد درگاه اختصاصی مموری کارت
۷٫ باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع
۸٫ سیستم عامل: اندروید ۸.۱ (اوریو) و رابط کاربری MIUI ۱۰
۹٫ اتصالات: شبکه بی سیم Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac, دو بانده, Wi-Fi Direct, DLNA, هات‌اسپات و بلوتوث ۵.۰, A۲DP, LE و کابل USB Type-C ۱.۰ کانکتور ریورسبل البته این دستگاه فاقد رادیو است.
۱۰. صدا: فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی٬ آداپتور تبدیل USB نوع C به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
۱۱٫ سایر قابلیت‌ها: حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر٬ سیستم تشخیص چهره‌ی مبتنی بر اسکن سه‌بعدی با پرتوهای مادون قرمز٬ شتاب‌سنج٬ ژیروسکوپ٬ سنسور مجاورت٬ قطب‌نما٬ شارژ سریع باتری٬ پخش‌کننده‌ی MP۴/DivX/XviD/WMV/H.۲۶۵ و پخش‌کننده‌ی MP۳/WAV/eAAC+/FLAC همچنین ویراستار عکس و فیلم و نمایش‌دهنده‌ی اسناد
 
شیائومی می ۸ اکسپلورر (Mi 8 Explorer) در یک رنگ مشکی با پنل پشتی شفاف با قیمتی در حدود ۶۰۰ دلار از ژوئن ۲۰۱۸ برای کاربرای و طرفداران این گوشی هوشمند عرضه می شود.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا