اخبار

پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۵ پرو به‌صورت همزمان توسط سونی معرفی می‌شوند!

در اواخر سال گذشته بود که Kenichiro Yoshida مدیرعامل سونی (Sony) تایید کرد این شرکت روی نسل نهم کنسول پلی استیشن مشغول کار است. مدتی بعد Mark Cerny طراح این کنسول طی مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها مفصل درباره ویژگی‌های پلی استیشن ۵ به گفتگو پرداخت.

اگر سونی روش قبل یعنی نسل هشتم را دنبال کند، ما در ابتدا کنسول پلی استیشن ۵ را خواهیم دید و چند سال بعد یک نسخه میان نسلی و ارتقا یافته تحت عنوان پلی استیشن ۵ پرو معرفی می‌شود. حتی در نسل هشتم یک مدل سوم به نام پلی استیشن ۴ اسلیم هم معرفی شد و ممکن است در نسل نهم چنین باشد.

براساس گزارش تازه انتشار یافته، سونی ممکن است در یک زمان دو کنسول پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۵ پرو را رونمایی کند. این حرکت جدید و عجیب خواهد بود زیرا برای نخستین بار است که سونی در یک زمان دو کنسول نسل جدید معرفی می‌کند.

به گزارش وب‌سایت Wccftech، فردی به نام Zenji Nishikawa که روزنامه نگار ژاپنی محسوب شده در کانال یوتیوب خود مدعی شده است که سونی چنین برنامه‌ای در سر دارد. البته نمی‌توان به این شایعه دامن زد. به گفته Zenji Nishikawa، پلی استیشن ۵ پرو بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار قیمت بیشتری نسبت به پلی استیشن ۵ استاندارد دارد. این فرد افزود که شرکت سونی می خواهد از همان ابتدا نسل به بازیکنان اجازه دهد تا در میان چند مدل متنوع گزینه‌ای را برای سلاح بازی خود انتخاب کنند.

پلی استیشن 5

پلی استیشن ۵ در کنار پلی استیشن ۵ پرو عرضه می شود

البته دشوار است تا پیش بینی درستی درباره نسخه پرو کنسول پلی استیشن ۵ داشت. زیرا حتی درباره پلی استیشن ۵ استاندارد نیز جزئیات محدود بوده و هیچ تصویری فاش نشده است. باتوجه به گفته اخیر Mark Cerny، کنسول PS5 از پردازنده هشت هسته‌ای رایزن نسل سومی قدرت می‌گیرد که توان پردازش بالایی دارد. همچنین گرافیک بسیار قدرتمند Radeon Navi با پشتیبانی از فناوری ردیابی اشعه در کنار حافظه ذخیره سازی SSD در این مدل تعبیه می‌شود. نکته جالب اینجاست که PS5 می‌تواند با وضوح ۸K نیز بازی‌ها را اجرا کند و این بدان معنا بوده که از قدرت بسیار خیره کننده‌ای بهره می‌برد.

گفته شده کنسول جدید سونی از PS VR پشتیبانی کرده و با قابلیت backwards compatibility مشابه ایکس باکس وان همراست. با تمام این تفاسیر باید محصول نسل نهم سونی را یک غول در دنیای کنسول های بازی دانست. انتظار داریم ژاپنی ها در بین سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ کنسول نسل نهمی خود را روانه بازار کنند. کنسولی که بدون شک اگر از قیمت مناسب و قدرت عملکرد بالایی برخوردار باشد، فروش بزرگی خواهد داشت و در نسل نهم موفق خواهد شد.

البته مایکروسافت هم روی کنسول نسل جدید خود با اسم رمز اسکارلت مشغول کار است و گویی ردموندی ها هم می خواهند حرکتی مشابه سونی را انجام دهند. زیرا گفته شده چند کنسول جدید توسط مایکروسافت تحت توسعه قرار دارد. در هر صورت باید تا E3 2020 جهت کسب اطلاعات بیشتر و حقیقی منتظر ماند.


نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا