آموزش و ترفند

آموزش تمام روش‌های مدیریت مخاطبین تکراری در دستگاه‌های اندرویدی

مخاطبین تکراری یکی از مشکلاتی هستند که کاربران تلفن‌های هوشمند با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند. روش‌های مختلفی برای حذف و ادغام مخاطبان تکراری وجود دارند. همراه موبایلستان باشید تا در این مقاله به بررسی تک تک این روش‌ها بپردازیم.
در تلفن‌های هوشمند و حتی موبایل‌های معمولی ممکن است که در جریان انتقال مخاطبین یا هر اتفاقی دیگر، مخاطبان موجود در دفترچه تلفن گوشی به صورت دو یا چند باره ذخیره شده باشند. در واقع شما از یک نام و یک شماره، چندین نسخه در دفترچه تلفن خود خواهید داشت که چندان موضوع جالبی نیست. این اتفاق در زمان‌هایی هم که یک مخاطب با چند شماره تلفن وجود دارد نیز می‌افتد. در این حالت به تعداد شماره‌های آن مخاطب، مخاطبین دیگر با همان نام ایجاد می‌شوند. چنین اتفاقاتی باعث می‌شوند که کاربران در زمان تماس گرفتن، ارسال پیامک یا حتی جستجوی افراد در شبکه‌های اجتماعی به مشکلات مختلفی برخورد کنند. به این موضوع اصطلاحا مخاطبین تکراری یا Duplicate Contacts گفته می‌شود.

مطالب مرتبط:

در دنیای فعلی نیز اپلیکیشن‌های زیادی هستند که نیاز به دسترسی به مخاطبین تلفن همراه دارند. در چنین حالتی هم وجود مخاطبان تکراری می‌تواند مشکل آفرین باشد. در این مقاله با تعدادی از روش‌هایی که می‌توان مشکل مخاطبین تکراری را رفع کرد، آشنا خواهیم شد. در واقع هیچ راه جادویی برای از بین بردن مشکل فوق وجود ندارد اما رفع این مشکل نیز چندان سخت نیست.
مخاطبان تکراری

رفع مخاطبان تکراری با استفاده از اپلیکیشن مخاطبین

اولین جایی که برای رفع این مشکل باید به سراغ آن بروید، اپلیکیشن مخاطبین (Contacts) در تلفن‌های هوشمند اندرویدی است. در بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی باید مخاطبان تکراری را پیدا کنید و سپس با لمس کردن روی آیکون سه نقطه مانند، آن‌ها را حذف کنید. البته این روش ممکن است بسته به تولید کنندگان مختلف تلفن‌های هوشمند، تاحدودی متفاوت باشد. در برخی از دستگاه‌ها نیز برای حذف کردن یک مخاطب باید وارد بخش ویرایش آن شده (با آیکونی شبیه به خودکار) و از آن طریق مخاطب مورد نظر را حذف کرد.
مخاطبان تکراری
اما شرایطی نیز وجود دارد که یک مخاطب بر اساس شماره موبایل و یک مخاطب بر اساس آدرس ایمیل در گوشی شما ذخیره شده باشند که در واقع هر دو نیز مربوط به یک فرد هستند. در این حالت باید این دو مخاطب را با یکدیگر ادغام کنید. برای انجام این کار، مخاطب را انتخاب کرده و در بخش ویرایش،‌ دکمه بیشتر (با آیکونی متشکل از سه نقطه عمودی) را لمس کنید و به سراغ گزینه Join بروید. در این حین می‌توانید مخاطب دیگری که برای همین فرد در گوشی شما ایجاد شده است را انتخاب کرده و به این مخاطب متصل کنید.
بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی (نظیر رابط کاربری سامسونگ، EMUI، Sense و…) امکان ادغام مخاطبین و حذف آن‌ها را به کاربران ارائه می‌کنند. برای مثال در تلفن‌های هوشمند سامسونگ باید در صفحه مخاطبین دکمه Link را برای ادغام دو مخاطب با یکدیگر لمس کنید.

رفع مخاطبان تکراری از طریق جیمیل در وب

گاهی رفع مشکل مخاطبین تکراری گوگل از طریق جیمیل در بستر وب می‌تواند گزینه بهتری برای کاربران باشد. این محیط قابلیت‌های نسبتا بیشتری را نیز در اختیار کابران قرار می‌دهد. برای انجام این کار وارد جیمیل شده و از قسمت بالای صفحه آیکونی را که از چند نقطه تشکیل شده انتخاب کنید و سپس روی گزیه Contacts کلیک نمایید. البته برای ورود به این بخش می‌‌توانید بدون نیاز به جیمیل، به صورت مستقیم هم اقدام کنید. جستجوی گوگل می‌تواند شما را به این وب‌سایت منتقل کند.
مخاطبان تکراری
در این بخش شما می‌توانید تمام مخاطبین گوگل خود را مشاهده کنید (منظور از مخاطبین گوگل، مخاطبانی هستند که از آن‌ها در گوگل فایل پشتیبان تهیه کرده‌اید یا مستقیما از طریق گوگل اضافه شده‌اند. در تلفن‌های هوشمند امکان انجام این کار وجود دارد. در برخی از دستگاه‌ها نیز مخاطبین دستگاه مستقیما با مخاطبین گوشی در ارتباط هستند). در سمت چپ این وب‌سایت، گزینه‌ای به نام Duplicates وجود دارد که با کلیک کردن روی آن می‌توانید تمام مخاطبین تکراری موجود در دفترچه تلفن‌تان را مشاهده کنید. این مخاطبان می‌توانند در بخش شماره، ایمیل، اطلاعات و… دارای تکرار باشند. در قسمت بالای این صفحه نیز دکمه‌ای تحت عنوان Marge وجود دارد که با کلیک کردن روی آن می‌توانید تمام مخاطبین تکراری را با یکدیگر به صورت اتوماتیک ادغام کنید. با انجام این کار، یک مخاطب از کل مخاطبان تکراری مربوط به یک فرد ایجاد خواهد شد که شامل تمام اطلاعات مربوط به چند مخاطبی هست که با یکدیگر ادغام شده‌اند. کاربران همچنین می‌توانند در صفحه نخست این قسمت، مخاطبان مورد نظرشان را به صورت دستی انتخاب کرده و عملکرد ادغام یا حذف را روی آن‌ها اجرا کنند (با انتخاب مخاطبین،‌ گزینه‌های مربوطه نیز نمایش داده می‌شوند).

رفع مخاطبان تکراری با استفاده از اپلیکیشن‌های سوم شخص

اپلیکیشن‌های زیادی برای سیستم عامل اندروید منتشر شده‌اند که کاربران از طریق آن‌ها می‌توانند مخاطبین تکراری موجود در موبایلشان را مدیریت کنند. این اپلیکیشن‌ها با نام‌های مختلف در فروشگاه‌های اندرویدی نظیر گوگل پلی و کافه بازار وجود دارند که بسته به نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها انتخاب کنید. یکی از برترین و معرفی‌ترین آن‌ها نیز اپلیکیشنی با نام Simpler Merge Duplicates است. در واقع این اپلیکیشن هم تقریبا از همان روش گوگل برای ادغام مخاطبین استفاده می‌کند.
مخاطبان تکراری
تنها کاری که باید بعد از نصب این اپلیکیشن برای از بین بردن مخاطبین تکراری انجام دهید، اجرا کردن آن است. اپلیکیشن لیستی از مخاطبین تکراری در کل گوشی‌تان را جمع آوری می‌کند و به نمایش می‌گذارد. کاربران می‌توانند این لیست را پیش از انجام عملیات ادغام بررسی کنند و مخاطبی را که نیاز به ادغام نداشت از لیست خارج نمایند. برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

دانلود اپلیکیشن Simpler Merge Duplicates از طریق گوگل پلی (اندروید)

سرویس‌های زیادی وجود دارند که تمرکز خود را روی مدیریت مخاطبان گوشی گذاشته‌اند. از معروف‌ترین آن‌ها نیز می‌توان به Merge+ و Contacts+ اشاره کرد. از طریق لینک‌های زیر می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را برای دستگاه اندرویدی‌تان دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن +Merge از طریق گوگل پلی (اندروید)

دانلود اپلیکیشن +Contacts از طریق گوگل پلی (اندروید)

همان‌طور که در این مقاله از موبایلستان مطالعه کردید، با روش‌هایی از مدیریت مخاطبان تکراری در دستگاه‌های اندرویدی آشنا شدیم. شما از چه روشی برای انجام این کار و رفع مشکل تکراری بودن مخاطبان استفاده می‌کنید؟ با ما و کاربران موبایلستان از طریق بخش دیدگاه‌ها در ارتباط باشید.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا