اخبار تکنولوژی

ایرپادز نسل بعدی اپل با قابلیت جذاب از راه می رسد

اپل یک پتنت برای ایرپادز نسل بعدی خود به ثبت رسانده است که نوید ویژگی‌های جدید ردیابی سلامت از جمله الکترودهای داخل گوش برای خواندن امواج مغزی را می‌دهد.

اپل توضیح می‌دهد:

«سیگنال‌های زیستی اندازه‌گیری شده توسط دستگاه الکترونیکی پوشیدنی ممکن است شامل الکتروانسفالوگرافی (EEG) باشد، اما محدود به آن نیست.»

این شرکت همچنین می‌گوید که ممکن است سیگنال‌های زیستی دیگری مانند الکترومیوگرافی (EMG)، الکترواکولوگرافی (EOG)، الکتروکاردیوگرام (ECG)، پاسخ گالوانیکی پوست (GSR) و پالس حجم خون (BVP) را اندازه‌گیری کند.

همانطور که در تصویر می‌بینید، تعدادی الکترود کوچک در اطراف هدفون قرار داده شده  که ممکن است برای خواندن امواج مغزی استفاده شود. البته، اپل می‌گوید برخی از کاربران ممکن است نیاز داشته باشند که هر دو الکترود فعال و مرجع را بر اساس فرم گوش خود پیکربندی کنند. علاوه بر این، کاربر می‌تواند برای شروع الکتروانسفالوگرافی یا یک جلسه اندازه‌گیری دیگر به کنار هدفون ضربه بزند.

ایرپادز نسل بعدی

این پتنت در ماه جولای به ثبت رساند. با این حال، باید دید که آیا فناوری آن در نسل بعدی AirPods استفاده خواهد شد یا خیر. اگر این کار را انجام دهد، گجت پوشیدنی جدید انقلابی برای ایرپادز اپل خواهد بود.

ایرپادز نسل بعدی متحول شده است

البته اپل به‌تازگی یک پتنت برای ایده خود ثبت کرده و برای تبدیل این ایده به یک محصول واقعی تلاش زیادی می‌شود. خواندن امواج مغزی از طریق برخی از الکترودهای کوچک که در نوک هدفون قرار داده شده است، بزرگ‌ترین چالش برای شرکت مستقر در کوپرتینو خواهد بود. نیازی به گفتن نیست که اپل همچنین نیاز به دریافت تاییدیه‌های لازم از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) دارد.

محصولات اپل به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد و نجات‌بخش ردیابی سلامتی شناخته شده‌اند. چندین مورد گزارش شده از ویژگی ردیابی سلامت اپل در اپل واچ وجود دارد که جان یک کاربر را نجات داده است. این بار، شرکت در حال گسترش کیت سلامت خود به AirPods برای خواندن امواج مغزی است. با این حال، عملکرد مبهم است، اما به نظر می‌رسد فناوری برای آینده امیدوارکننده است. اپل AirPods در حال حاضر یکی از بهترین هدفون‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید. افزودن ویژگی‌های ردیابی سلامت به آن مطمئناً ارزش آن را برای خریداران بالقوه افزایش می‌دهد.

برند مورد اشاره در تلاش است سبد محصول خود را با ویژگی‌های جذاب همراه سازد تا بتواند نظر مخاطب را جلب سازد. اپل هر سال نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند و سایر گجت‌های پوشیدنی خود را عرضه می‌دارد. اطلاعات دیگری در دست نیست و باید منتظر ماند تا مشخص شود کمپانی موردبحث چه برنامه‌ای در سر دارد.

احتمالا کوپرتینویی‌ها این هدفون جدید را سال آینده معرفی کنند و بعید است امسال خبری از معرفی باشد. در هر صورت باید منتظر اخبار بیشتر تا زمان رونمایی منتظر ماند. پیش بینی شده اپل بتواند محصولی بزرگ را ارائه دهد که بتواند تحولی به وجود بیاورد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا