اخبار

قابلیت‌های رابط کاربری MIUI 10 ٬ چه گوشی‌هایی این بروزرسانی را دریافت می‌کنند؟

شیائومی در تاریخ ۱۰ خردادماه از جدیدترین رابط کاربری مبتنی بر اندروید خود با نام MIUI 10 رونمایی کرد. این رابط کاربری که نسبت به نسخه‌ی قبلی که MIUI 9 نام  داشت بروزرسانی ها و بهبودی‌های جدیدی را دریافت کرده است٬ قابلیت‌هایی مانند نمایش برنامه‌های اخیر را به همراه دارد. در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی اجمالی این رابط کاربری٬ اسامی گوشی‌هایی که توانایی دریافت و اجرای آن را دارند را به اطلاع کاربران برسانیم. با موبایلستان همراه باشید.

به نمایش گذاشتن برنامه‌های اخیر یا ریسنتس ویو٬ بهترین تحول MIUI 10 در مقایسه با MIUI 9 محسوب می شود. برخلاف شایعاتی که درباره شباهت‌های MIUI 10 و اندروید ۹ منتشر شده بود٬ حالت نمایش برنامه‌های اخیر هیچ شباهتی به هیچ کدام از نسخه های اندروید ندارد. پیش از این گزینه‌ها و برنامه های باز در دو حالت عمودی و افقی برای نمایش دادن قرار می‌گرفتند اما در این رابط کاربری شیائومی دو ردیف عمودی را برای قرارگیری پنجره‌ی برنامه‌های باز در نظر گرفته تا بیشترین استفاده از فضای موجود در صفحه‌نمایش برای کاربر فراهم گردد. برای حذف یا بستن برنامه‌ها در MIUI 10 کاربر می‌تواند پنجره‌های موجود را به اطراف بکشد (سوایپ کند).
MIUI 10
این رابط کاربری که با پشتیبانی از هوش مصنوعی عرضه می شود مانند اندروید ۹ قادر است حرکات کاربر را شناسایی کند و بر اساس این شناخت حرکت بعدی را حدس بزند و راحتی انجام کار با گوشی هوشمند را برای کاربر مهیا کند. سرعت اجرای اپلیکیشن ها مختلف با بروزرسانی MIUI 10  افزایش یافته است. همچنین در بخش کار با دوربین های دوگانه ثبت تصاویر پورتره‌ با کیفیت بیشتری انجام می‌پذیرد و افکت بوکه در MIUI 10 بنابر تصاویر نمونه‌ای که شیائومی در رویدادی که در شنزن چین برگزار شد٬ نمایش داد بهبود قابل‌توجهی داشته است.
تغییراتی نظیر دایره‌ای شکل شدن آیکون‌های رابط کاربری و تغییرات انیمیشن‌های حرکت بین صفحات نیز در MIUI 10 به چشم می خورد.

MIUI 10

گوشی‌هایی که رابط کاربری MIUI 10 را دریافت می‌کنند:

بنابر اظهارات شیائومی٬ گوشی‌هایی که اخیرا در رویداد بزرگ شیائومی معرفی شدند و ۹ گوشی دیگر قادر به دریافت این بروزرسانی هستند. گوشی‌هایی که بصورت پیش فرض این رابط کاربری را دریافت کرده‌اند:

گوشی هایی که بزودی نسخه بتای این رابط کاربری را دریافت خواهند کرد:

  • شیائومی ردمی S2
  • شیائومی ردمی نوت ۵
  • شیائومی می نوت ۲
  • شیائومی می ۵
  • شیائومی می ۶
  • شیائومی می ۶X
  • شیائومی می میکس
  • شیائومی می میکس ۲
  • شیائومی می میکس ۲S

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا