اخبار

رازهای طراحی بریدگی بالای صفحه نمایش (Notch) گوشی nova 3e

رازهای طراحی بریدگی بالای صفحه نمایش (Notch)  

در صفحه نمایش FullView گوشی HUAWEI nova 3e

 
Huawei  به‌تازگی HUAWEI nova 3e  را به‌عنوان یک مدل جدید برای مصرف‌کنندگان مدرن و جوان معرفی کرده است. HUAWEI nova 3e مانند بسیاری از دستگاه‌های فعلی Huawei دارای صفحه‌نمایشFullView  با پوشش تمام بدنه و آخرین نسخه رابط کاربری هوآوی یعنی EMUI 8.0  است. این مدل با طراحی متفاوت و ساختاری مناسب، از زمان رونمایی تا عرضه توجه‌های زیادی را جلب کرد.
بعد از رونمایی آیفون ده در بازارهای دنیا و جدید بودن قسمت بریدگی یا Notch در بالای صفحه‌نمایش، کاربران احساس آشنایی چندانی با این قسمت نداشتند اما امروز Notch بالای صفحه‌نمایش به یک استاندارد در میان گوشی‌های هوشمند تبدیل ‌شده است. از سوی دیگر ابعاد این قسمت تأثیر مستقیمی بر طراحی کلی گوشی هوشمند دارد لذا طراحان Huawei Nova 3e  به عنوان گوشی جدیدی در محصولات هوآوی که از ناچ برخوردار است در هنگام طراحی اجزای داخلی، دقت و حساسایت زیادی به خرج دادن تا ابعاد آن را تا حد امکان کم کنند.
 

مطالب مرتبط

 
رازهای طراحی بریدگی بالای صفحه نمایش (Notch) گوشی nova 3e
 

عرض بریدگی یا Notch در Huawei nova 3e تقریباً نصف شده است!

تولیدکنندگان گوشی هوشمند هر روز قصد دارند طراحی باریک‌تری را در گوشی های خود به‌کار گیرند. هوآوی هم از این قاعده مستثنی نیست، تیم طراحیHuawei  توانست با بهره گیری از تکنولوژی‌های کاملاً پیشرفته خود، بخش ناچ گوشی را تنها در ضخامت ۵ میلی‌متر جای دهد. همچنین لازم به ذکر است که عرض بریدگی ۴۷  درصد کوچک‌تر از آیفون ده است. با در نظر گرفتن این موارد می توان Nova 3e  را به عنوان نماینده ای برای زبان طراحی جدید هوآوی دانست و همچنین نمایی از گوشی های آینده در بازار گوشی های هوشمند.
 

طرح بینقص دوربین، بلندگو و سنسورها در پشت Notch:

هرچه اندازه بریدگی بالای صفحه نمایش یا notch کوچک‌تر باشد، قرارگیری دوربین‌ها، سنسورها و بلندگو گوشی سخت‌تر خواهد بود به همین دلیل هواوی از چند نوآوری‌ برای جای دادن این تجهیزات در این بخش کوچک گوشی Huawei nova 3e بهره گرفت. اندازه فوم ضد گردوغبار لنز۰٫۲  میلی‌متر کاهش‌یافته و گوشی به شکل پریسکوپ طراحی‌شده تا بتواند با استفاده از حداقل مقدار فضا، صدای فوق‌العاده‌ای ارائه دهد. نوآوری‌های فوق اجازه داده طراحی بی‌نقصی در این گوشی هوآوی در فضایی بسیار کوچک حاصل شود.
رازهای طراحی بریدگی بالای صفحه نمایش (Notch) گوشی nova 3e
 

طراحی آنتن منحصربهفرد برای بازده بالا در کنار صرفه جویی در فضا:

آنتن همچنان یک چالش طراحی است. به ‌منظور به حداقل رساندن فضای آنتن،Huawei  طراحی یک آنتن منحصربه‌فرد را در Huawei nova 3e انجام داده که به آن اجازه می‌دهد تا طول قطعه اصلی آنتن را از۱۱٫۱  میلی‌متر به۲٫۶  میلی‌متر بدون تأثیر منفی بر عملکرد آنتن برساند.
 

رابط کاربری سازگار شده با Notch:

برای بهینه کردن نمایش پیام ها در بالای صفحه، عناصر طراحی رابط کاربری EMUI 8.0  در این گوشی به شکل ویژه ای اصلاح‌شده تا نوار وضعیت HUAWEI nova 3e عملکرد کاملاً سازگاری با بریدگی بالای صفحه‌نمایش در هر دو سمت آن داشته باشد. به‌ صورت نرم‌افزاری این قابلیت نیز در نظر گرفته‌شده است تا با دریافت یک بروز رسانی نرم افزاری کاربر بتواند با سیاه کردن اطراف بریدگی، این قسمت را حذف کند.
موارد ذکر شده در طراحی مینیمال Notch گوشی Huawei nova 3e نشان می دهد که هوآوی تا چه میزان به بی نقص بودن طراحی گوشی اهمیت می دهد. از طراحی کلی گوشی تا مواد به کار گرفته شده در ساخت این گوشی Huawei  تمام تلاش خود را کرده تا گوشی بی نقصی را به بازار عرضه نماید.


بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا