اخبار

نوکیا ۵.۱، نوکیا ۳.۱ و نوکیا ۲.۱ توسط HMD معرفی شدند

HMD Global سه تلفن هوشمند اقتصادی جدید را تحت برند نوکیا معرفی کرده است. نوکیا ۵.۱، نوکیا ۳.۱ و نوکیا ۲.۱ نام این سه محصولی هستند که روز گذشته معرفی شده‌اند. همراه موبایلستان باشید تا اطلاعات بیشتری راجب این محصولات جدید به دست آوریم و با مشخصات آن‌ها آشنا شویم.
کمپانی HMD گلوبال روز گذشته چند محصول جدید را با برند نوکیا معرفی کرد. این سه محصول جدید، نوکیا ۵.۱، نوکیا ۳.۱ و نوکیا ۲.۱ نام دارند. همانند اغلب دستگاه‌های اندرویدی این کمپانی، محصولات جدید نیز از اندروید خالص بهره می‌برند و از طریق اندروید One و اندروید Go تجربه اندرویدی بروز و خالصی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. هر سه محصول در طبقه تلفن‌های هوشمند اقتصادی و ارزان قیمت قرار می‌گیرند.

نوکیا ۵.۱

نوکیا 5.1
نوکیا ۵.۱ در بین تلفن‌های هوشمندی که دیروز معرفی شد، بزرگ‌ترین محصول به حساب می‌آید. این دستگاه از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی بهره می‌برد که وضوح فول اچ‌دی دارد و نسبت تصویر ۱۸:۹ را ارائه می‌کند. این نمایشگر توسط گوریلا گلس محافظت می‌شود و یک لایه Oleophobic نیز روی آن قرار دارد که باعث عدم جذب اثر انگشت می‌شود. در داخل این محصول یک پردازنده مدیاتک Helio P18 قرار گرفته که ۲ و ۳ گیگابایت حافظه رم نیز آن را یاری می‌کند. MHD Global مدعی شده است که این محصول جدید می‌تواند ۴۰ درصد عملکرد بیشتری نسبت به نسخه قبلی از خود نشان دهد.

مطالب مرتبط:

نوکیا ۵.۱ در دو نسخه با حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایت عرضه خواهد شد که البته کاربران امکان افزایش حافظه دستگاه از طریق کارت حافظه جانبی را تا ۱۲۸ گیگابایت نیز دارند. انرژی مورد نیاز این تلفن هوشمند توسط یک باتری ۲۹۹۰ میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود. البته فعلا هیچ اطلاعاتی در خصوص طول عمر باتری این محصول منتشر نشده است.
در بخش پشتی نوکیا ۵.۱ تنها یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی قرار دارد که مجهز به قابلیت فوکوس خودکار است و از فلاش دوگانه LED بهره می‌برد. در قسمت جلویی دستگاه نیز شاهد یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هستیم که برای عکاسی سلفی مناسب به نظر می‌رسد.
نوکیا ۵.۱ در سه رنگ مسی، آبی و مشکی روانه بازار خواهد شد که البته عرضه رنگ مشکی آن با کمی تاخیر صورت خواهد گرفت. این تلفن هوشمند در دو نسخه عرضه می‌شود که تنها تفاوت آن‌ها در حافظه داخلی و رم آن‌ها است. یکی از این نسخه‌ها از ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و نسخه دیگر مجهز به ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است. کاربران از ماه جولای می‌توانند این محصول را با قیمت ۱۸۹ یورو و ۲۱۸ دلار خریداری کنند.

نوکیا ۳.۱

نوکیا 3.1
نوکیا ۳ را می‌توان یکی از موفق‌ترین مدل‌های اندرویدی برند نوکیا دانست. حال نیز شاهد نسخه جدیدی از این تلفن هوشمند محبوب با نام نوکیا ۳.۱ هستیم. کمپانی HMD اعلام کرده که در طراحی این محصول سادگی استفاده از آن در یک دست را مد نظر قرار داده است. این محصول در واقع ارزان‌ترین تلفن هوشمند این کمپانی است که از نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره می‌برد. این دستگاه مجهز به صفحه نمایش ۵.۲ اینچی است که وضوح HD+ را ارائه می‌کند. گوریلا گلس وظیفه محافظت از این نمایشگر را بر عهده دارد و یک لایه Oleophobic نیز روی آن قرار گرفته که باعث می‌شود اثر انگشت روی صفحه نماند و صفحه تمیز دیده شود.

مطالب مرتبط:

در خصوص مشخصات سخت افزاری این تلفن هوشمند اقتصادی نیز باید بگوییم که پردازش‌های این محصول توسط پردازنده مدیاتک ۶۷۵۰ انجام می‌شوند که باعث می‌شود محصول فوق ۵۰ درصد عملکرد بیشتری نسبت به نسل پیشین خود داشته باشد. نوکیا ۳.۱ نیز در دو نسخه روانه بازار خواهد شد. یکی از این نسخه‌ها از ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند و نسخه دیگر نیز مجهز به ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است. این محصول از کارت حافظه جانبی MicroSD نیز پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند حافظه دستگاه را تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش دهند.
نوکیا ۳.۱ در سه مدل رنگی روانه بازار خواهد شد. ترکیب رنگ‌های آبی و مسی، مشکی و زرد، سفید و آهنی رنگ‌هایی هستند که برای این محصول ارائه شده‌اند. عرضه تلفن هوشمند فوق از ماه ژوئن ۲۰۱۸ به صورت جهانی آغاز خواهد شد و کاربران می‌توانند آن را با بهای ۱۳۹ یورو و ۱۶۰ دلار خریداری کنند.

نوکیا ۲.۱

نوکیا 2.1
نوکیا ۲.۱ یکی از سه محصولی است که دیروز تحت برند نوکیا معرفی شد و در واقع از نظر توان و قدرت ضعیف‌تر از دو نسخه دیگر ظاهر شده است. اما در مقابل، این تلفن هوشمند می‌تواند طول عمر باتری ۲ دو روزه را در اختیار کاربرانش قرار دهد. چنین قابلیتی را در نسخه قبلی این محصول نیز شاهد بودیم. این محصول به یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که اکنون سریع‌تر از نسخه قبلی شارژ می‌شود. نوکیا ۲.۱ می‌تواند نیاز‌های رسانه‌ای کاربران را به خوبی تا ساعت‌های طولانی برآورده سازد.

مطالب مرتبط:

این محصول از یک پردازنده اسنپ دراگون ۴۲۵ بهره می‌برد که ۱ گیگابایت حفاظه رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده است. البته امکان افزایش حافظه دستگاه از طریق کارت حافظه جانبی MicroSD تا میزان ۱۲۸ گیگابایت نیز وجود دارد.
نوکیا ۲.۱ نیز همانند نوکیا ۳.۱ در سه ترکیب رنگ عرضه می‌شود. این محصول در رنگ‌های آبی و مسی، آبی و نقره‌ای، خاکستری و نقره‌ای از جولای ۲۰۱۸ با قیمت ۱۱۵ دلار به صورت جهانی عرضه خواهد شد.
همان‌طور که در این مقاله از موبایلستان مطالعه کردید، با تلفن‌های هوشمند و اقتصادی جدید برند نوکیا آشنا شدیم. محصولات اندرویدی نوکیا تحت نظر کمپانی HMD Global در بازار ایران نیز توانسته‌اند فروش خوبی را تجربه کنند و انتظار می‌رود که نسخه‌های جدید این دستگاه‌ها هم در ایران با استقبال خوبی مواجه شوند. نظر شما در خصوص این سه محصول جدید و نسبتا خوش قیمت چیست؟


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا