بررسی‌ تخصصی

هر آنچه که باید در خصوص برند آنر (honor) بدانیم

آنر که پیش‌تر به عنوان برند زیر مجموعه هواوی شناخته می‌شد، اکنون تبدیل به برندی مجزا و کاملا مستقل شده است و محصولات بسیار خوبی را روانه بازار می‌کند. همراه موبایلستان باشید تا با تاریخچه این برند و محصولات آن آشنا شویم.
شیوه نوشتار برند آنر یا همان Honor بدون استفاده از حروف بزرگ و کوچک است و در واقع به صورت honor نوشته می‌شود. برند مذکور در شهر شنژن چین واقع شده و محصولاتی در زمینه تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و ابزار‌های پوشیدنی عرضه می‌کند.

مطالب مرتبط:

 
حوالی سال ۲۰۱۳ بود که برندی جدید با نام آنر به بازار عرضه شد. از آن زمان برند آنر به صورت مستقل از هواوی تمام تلاش خود را کرد تا محصولاتی اقتصادی را به صورت آنلاین در اختیار کاربرانش قرار دهد. البته در یک سال نخست فعالیت، این برند تنها برای بازار چین عرضه می‌شد اما از ماه آوریل ۲۰۱۴، این شرکت محصولی را با نام honor 3C برای بازار مالزی عرضه کرد که در واقع اولین فعالیت این کمپانی بود که در خارج از مرز‌های چین انجام می‌شد. در اکتبر همان سال نیز شاهد حضور این برند در بازار اروپا بودیم که مراسم معرفی آن در شهر برلین برگزار شد. اولین پرچم‌داری که تحت برند آنر روانه بازار اروپا شد، honor 6 نام داشت. میزان فروش این محصول در اروپا بسیار خوب بود. به گونه‌ای که این محصول توانست در طول ۶ ماه ۲۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد که این میزان با کل فروش سال ۲۰۱۴ برابر بود. برند آنر در طول این مدت، حضور خود در سطح جهان را گسترش می‌داد که در نهایت در ژوئن سال ۲۰۱۵ توانست در ۷۴ کشور نظیر کشور‌های اروپایی، هندوستان و ژاپن حضور داشته باشد.
آنر
سال ۲۰۱۵ بود که دومین پرچم‌دار این کمپانی با نام آنر ۷ عرضه شد. در اکتبر سال ۲۰۱۵ نیز این برند اعلام کرد که قصد دارد به فروش و سود دو برابر برسد و همچنین برنامه‌اش برای تمرکز به بازار چین را به صورت عمومی اعلام کرد. هدف برند آنر در آن زمان دستیابی به سود ۵ میلیارد دلاری بود.
همان‌طور که گفته شد، برند آنر در ابتدا تمام تمرکز خود را روی فروش آنلاین قرار داده بود و از این طریق قصد داشت تا هزینه‌های مربوط به فروشگاه‌های واقعی را از چرخه حذف کرده و در نهایت محصول ارزان‌تری را در اختیار مشتریان قرار دهد. فروشگاه آنلاین آنر که در ابتدا از بازار چین شروع به کار کرده بود، Vmall نام داشت. این فروشگاه آنلاین در سال ۲۰۱۵ در بازار‌های اروپا و انگلیس نیز شروع به کار کرد و کاربران این مناطق از طریق فروشگاه آنر می‌توانستند خریدهایشان را به صورت مستقیم از کمپانی انجام دهند. اما در اواخر سال ۲۰۱۵ بود که آنر خبر از اتفاق بزرگی داد و اعلام کرد که قصد دارد تلفن‌های هوشمند و ابزار‌های پوشیدنی‌اش را برای بازار آمریکا نیز عرضه کند. ورود این برند به بازار آمریکا از طریق نمایشگاه سالانه CES صورت گرفت که آنر در جریان آن از محصول جدید خود با نام آنر ۵X رونمایی کرد. این محصول در ابتدا تنها به صورت آنلاین قابل خریداری بود اما بعد از مدتی خرده فروشی‌ها نیز به فروش آن مشغول شدند.
آگوست ۲۰۱۶ بود که Recode اعلام کرد آنر توانسته ۶۰ میلیون نسخه از محصولات خود را بفروش رساند که در نتیجه آن درآمد ۸.۴ میلیارد دلاری عاید کمپانی شده است. سومین پرچم‌دار آنر نیز با نام honor 8 در سال ۲۰۱۶ روانه بازار شد.
آنر 9
دسامبر ۲۰۱۶ آنر از محصول جدیدی با نام آنر مجیک (honor magic) رونمایی کرد. این اتفاق با مراسم سومین سالگرد تاسیس برند آنر همزمان بود. آنر مجیک در واقع یک هوش مصنوعی بود که قابلیت تعامل هوشمند بر اساس اطلاعات کاربران را ارائه می‌داد. کمی بعد‌تر، در ژانویه ۲۰۱۷ شاهد معرفی محصول جدید آنر با نام آنر ۶X در نمایشگاه CES بودیم. البته این محصول پیش‌تر در بازار چین عرضه شده بود و از این نمایشگاه به بعد روانه بازار ۱۳ کشور دیگر نیز شد که آمریکا هم یکی از آن‌ها بود. این تلفن هوشمند جایزه بهترین محصول CES 2017 را از نشریات مختلف نظیر Android Authority، Digital Trends، Slash Gear و Talk Android دریافت کند.
آنر ۸  پرو نیز در آوریل ۲۰۱۷ روانه بازار شد که البته قبل از آن در چین با نام آنر V9 عرضه شده بود. آنر ۹ هم به عنوان چهارمین پرچم‌دار این برند در ژوئن ۲۰۱۷ عرضه شد که توانست در ماه نخست ۱ میلیون نسخه فروش داشته باشد.
لازم به ذکر است که George Zhao مسئول بازار‌های جهانی آنر است و Eva Wimmers نیز به عنوان مسئول آنر در بازار اروپا انجام وظیفه می‌کند. این دو شخصیت از افراد شناخته شده این حوزه به شمار می‌روند.

برنامه تجاری آنر

تا سال ۲۰۱۶ برند آنر تمام محصولات خود را تنها از طریق فروشگاه آنلاین خود و سایر فروشگاه‌های سوم شخص آنلاین به فروش می‌رساند اما بعد‌ها برخی از محصولات این برند در فروشگاه‌های فیزیکی منتخب نیز برای فروش قرار گرفتند. هزینه‌های مربوط به فروشگاه‌های فیزیکی دلیلی بود که آنر را از فروش فیزیکی محصولاتش منصرف می‌کرد و قصد داشت به جای ایجاد این هزینه‌ها، محصولات خود را با قیمت پایین‌تری به دست مشتریان برساند. فروش آنلاین محصولات آنر دارای تخفیفات روزانه نیز بود و کاربران Honor Club می‌توانستند موقع خرید محصول، تخفیف بگیرند.
محصولات آنر در بازار ایران نیز محبوبیت زیادی دارند. از آن‌جایی که این برند جوانان را بازار هدف خود مشخص کرده، تلاش می‌کند تا محصولاتی با قابلیت‌های کاربردی و البته قیمت مناسب روانه بازار کند. در نتیجه این رویکرد، اغلب محصولات برند آنر دستگاه‌های جذابی به حساب می‌آیند که قیمتشان نیز مناسب است. در بازار ایران هم افراد زیادی از محصولات این برند استفاده می‌کنند.
آنر 10 ویو
برند آنر در حال حاضر مستقل شده است و حتی شعار متفاوتی دارد. همچنان برند فوق تمرکز خود را روی دستگاه‌های اقتصادی قرار داده است و با شعار For the brave فعالیت می‌کند.
تاکنون محصولات زیادی توسط برند آنر در سری‌های مختلف روانه بازار شده‌اند. از سری‌های این برند می‌توان به سری C، V، i، X و چند سری دیگر اشاره کرد. پرچم‌داران این برند به ترتیب آنر ۶، آنر ۶ پلاس، آنر ۷، آنر ۸، آنر ۸ پرو، آنر ۹ و آنر ۱۰ هستند که آخرین پرچم‌دار این کمپانی با نام آنر ۱۰ چند روز پیش معرفی شد.
در سری C از برند آنر چندین محصول قرار گرفته‌اند که آنر ۳C، آنر ۴C، آنر ۵C، آنر ۶C و آنر ۷C از این جمله هستند. سری V این کمپانی نیز شامل آنر V8، آنر V9 و آنر View 10 می‌شود. در سری i هم دو محصول با نام‌های آنر ۷i و آنر ۹i قرار گرفته‌اند.
آنر محصولاتی در سری X نیز عرضه کرده است که آنر X1 و آنر X2 از این جمله هستند. البته این دو محصول با نام‌های MediaPad X1 و MediaPad X2 نیز شناخته می‌شوند. آنر ۳X، آنر ۴X، آنر ۵X، آنر ۶X و آنر ۷X سایر محصولاتی آنر هستند که در سری X این برند قرار می‌گیرند.
دو محصول آنر نیز در زیر مجموعه سری لایت قرار دارند که این دو تلفن هوشمند، آنر ۸ لایت و آنر ۹ لایت نامیده می‌شوند. در سری پلی (Play) آنر نیز تنها یک محصول با نام آنر ۴ پلی قرار گرفته که در سال ۲۰۱۴ معرفی شده بود. این برند یک محصول نیز در سری نوت روانه بازار کرده است که آنر نوت ۸ نام دارد.
Holly هم نام یکی دیگر از سری محصولات آنر به حساب می‌آید که محصولاتی نظیر آنر Holly، آنر Holly 2، آنر Holly 2 Pro و آنر Holly 3 از این جمله هستند. در بخش ابزار‌های پوشیدنی نیز آنر محصولاتی را روانه بازار کرده است که آنر Band Z1 و آنر Band 3 از این جمله هستند. رابط کاربری مورد استفاده در محصولات آنر نیز رابط کاربری EMUI است. در ادامه نگاهی مختصر و کلی به برترین محصولات این برند خواهیم داشت. همراه ما باشید.

Honor 7X

آنر 7 ایکس
بدون شک یکی از برترین محصولات اقتصادی بازار تلفن همراه، آنر ۷ ایکس است. این محصول همانند نسخه قبلی خود که سال گذشته با نام آنر ۶ ایکس روانه بازار شد، قابلیت‌های بسیاری دارد. بدنه این تلفن هوشمند تماما از فلز ساخته شده و همچنین از سنسور اثر انگشت نیز بهره می‌برد. در بخش پشتی آنر ۷ ایکس دوربینی دوگانه قرار دارد که عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. از مشخصات این تلفن هوشمند می‌توان به نمایشگر ۵.۹۳ اینچی با وضوح ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۴۰۷ پیکسل در هر اینچ اشاره کرد. این محصول از پردازنده هشت هسته‌ای بهره می‌برد و ۳/۴ گیگابایت حافظه رم برای آن در نظر گرفته شده است. حافظه داخلی این محصول در دو نوع ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی وجود دارد. در بخش پشتی آنر ۷ دو دوربین ۱۶ و ۲ مگاپلیکسلی قرار گرفته‌اند و در بخش جلویی آن نیز شاهد دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هستیم. باتری این محصول نیز ۳۳۴۰ میلی آمپر ساعتی است و اندروید ۷.۰ هم روی آن در حال اجراست.

Honor 6X

آنر 6 ایکس
آنر ۶ ایکس در اواخر سال ۲۰۱۶ به عنوان یک محصول اقتصادی معرفی شد. این محصول در زمان خود می‌توانست الگوی یک تلفن هوشمند اقتصادی خوب باشد. آنر ۶ ایکس از قاب پشتی فلزی بهره می‌برد و بخش جلویی آن نیز از پلی کربنات ساخته شده است. چنین ترکیبی باعث می‌شود که در دست گرفتن این دستگاه بسیار خوش آیند باشد. این محصول نیز از سنسور اثر انگشت بهره می‌برد. از مشخصات آنر ۶X می‌توان به نمایشگر ۵.۵ اینچی LCD با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۴۰۷ پیکسل در هر اینچ و پردازنده هشت هسته‌ای اشاره کرد. این محصول در دو نسخه با حافظه رم ۳ و ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود. در بخش پشتی دستگاه دوربین دوگانه ۱۲ و ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته و در بخش جلویی آن نیز شاهد دوربین ۸ مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی هستیم. باتری آن ۳۳۴۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و از اندروید ۶.۰ استفاده می‌کند.

Honor 9 Lite

آنر 9 لایت
آنر ۹ لایت یکی دیگر از محصولات اقتصادی و کاربردی آنر است. این محصول با نمایشگری ۵.۶۵ اینچی LCD روانه بازار شد که وضوح تصویر ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی داشت. تراکم پیکسلی نمایشگر آن ۴۲۸ پیکسل در هر اینچ بود. بر اساس نسخه، این دستگاه با حافظه رم ۳ و ۴ گیگابایتی عرضه شد که حافظه داخلی آن‌ها نیز به ترتیب ۳۲ و ۶۴ گیگابایت بود. دوربین‌های دوگانه جلو و پشت آن هر دو دارای سنسور‌های ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی بودند. باتری این محصول نیز ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است و از نسخه ۸.۰ اندروید بهره می‌برد.

(Honor View 10 (V10

آنر ویو 10
آنر ویو ۱۰ یک محصول میان رده با کوله باری از قابلیت‌های کاربردی است. در بخش جلویی این دستگاه نمایشگری با نسبت تصویر ۱۸:۹ قرار گرفته و در بخش زیرین آن نیز شاهد سنسور اثر انگشت هستیم. نمایشگر ۵.۹۹ اینچی این دستگاه که از نوع LCD است می‌تواند وضوحی برابر با ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را ارائه کند. تراکم پیکسلی این نمایشگر نیز ۴۰۳ ppi است. محصول فوق از پردازنده‌ای بهره می‌برد که هشت هسته‌ای است و ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم در اختیار دارد. این محصول با حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود. دوربین پشتی این تلفن میان‌رده از نوع دوگانه با سنسور‌های ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی است. کاربران این محصول برای عکاسی سلفی هم می‌توانند از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی آن استفاده کنند. انرژی آنر ویو ۱۰ توسط یک باتری ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود و اندروید ۸.۰ روی این محصول در حال اجراست.

Honor 8

آنر 8
آنر ۸ قطعا یکی از زیباترین تلفن‌های هوشمندی است که تاکنون روانه بازار شده. آنر در بخش پشتی این محصول از ۱۵ لایه شیشه انعکاس دهنده نور استفاده کرده که باعث می‌شود این دستگاه چهره بسیار زیبایی به خود بگیرد. علاوه بر ظاهر زیبای آنر ۸، سخت افزار و عملکرد این دستگاه نیز قابل تحسین است. محصول فوق از نمایشگر ۵.۲ اینچی LCD استفاده می‌کند که وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی دارد. تراکم این نمایشگر نیز ۴۲۳ پیکسل در هر اینچ است. پردازش‌های آنر ۸، هشت هسته‌ای است و ۴ گیگابایت حافظه رم نیز آن را یاری می‌کند. حافظه داخلی این محصول در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی موجود است. دوربین دوگانه آنر ۸ در بخش پشتی از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و سنسور دوربین سلفی آن نیز ۸ مگاپیکسلی است. باتری ۳۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز انرژی مورد نیاز آنر ۸ را تامین می‌کند. سیستم عامل مورد استفاده این تلفن هوشمند میان‌رده جذاب نیز اندروید ۸.۰ است.

Honor 9

آنر 9
آنر ۹ که مدتی بعد از برادر بزرگ‌تر خود با نام آنر ۸ روانه بازار شد محصولی دوست داشتنی است. این تلفن هوشمند همانند آنر ۸ از قاب پشتی شیشه‌ای با همان زیبایی قبلی بهره می‌برد. اما در این محصول، سنسور اثر انگشت به قسمت جلوی دستگاه منتقل شده است. آنر ۹ از نمایشگری ۵.۱۵ اینچی استفاده می‌کند که از نوع LCD است و وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را با تراکم ۴۲۸ ppi ارائه می‌کند. این محصول دارای پردازنده هشت هسته‌ای است که ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم برای آن در نظر گرفته شده است. حافظه داخلی آن ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی است. دوربین دوگانه پشتی آنر ۹ از سنسورهای ۱۲ و ۲۰ مگاپیسکلی بهره می‌برد و دوربین سلفی آن نیز دارای سنسور ۸ مگاپیکسلی است. همانند بسیاری از تلفن‌های هوشمند امروزی، باتری آنر ۹ نیز توسط کاربر قابل جداسازی نیست و ظرفیتی ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. نسخه ۸.۰ از سیستم عامل اندروید هم روی آن نصب شده است.

Honor 8 Pro

آنر 8 پرو
آنر ۸ پرو از سخت افزاری بهره می‌برد که در سطح پرچم‌دار‌های بازار است. این محصول که در واقع نسخه ارتقا یافته از آنر ۸ به حساب می‌آید، به ۶ گیگابایت حافظه مجهز شده و از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. نمایشگر این محصول ۵.۱۵ اینچی LCD با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۴۲۸ ppi است. ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم برای این تلفن هوشمند در نظر گرفته شده است و دوربین دوگانه پشتی آن نیز به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی نیز روی آن قرار داده شده است. باتری آنر ۸ پرو توسط کاربر قابل جداسازی نیست و ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. سیستم عامل اندروید با نسخه ۸.۰ نیز به صورت پیش‌فرض روی این محصول اقتصادی قدرتمند نصب شده است.
همان‌طور که در این مقاله از موبایلستان مطالعه کردید، با برند آنر و تاریخچه آن آشنا شدیم و همچنین نگاهی کلی به برترین محصولات این برند انداختیم. نظر شما در خصوص این برند چیست؟ اگر شما نیز از کاربران محصولات آنر هستید یا تجربه استفاده از آن‌ها را داشتید، این تجربه ارزشمند را با ما و کاربران موبایلستان به اشتراک بگذارید.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا