اخبار

هواوی از ساخت دستیار هوشمندی با قابلیت های احساسی خبر داد

هواوی از ساخت دستیار هوشمندی با قابلیت های احساسی خبر داد

بر اساس گزارش های اخیر، کمپانی هواوی برای راه اندازی دستیار هوشمند جدید خود با توانایی های احساسی بسیار بالا آماده شده است. به نظر می رسد که روند روز افزون دستیارهای هوشمند و بلندگو های دیجیتال در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز سیر صعودی خود را در پیش گرفته باشد و در این میان هواوی نیز از این قافله عقب نمانده است.

مطالب مرتبط:

در حالی که دستیار گوگل و همچنین سیری در حال حاضر به عنوان محبوب ترین دستیار های هوشمند در دنیا شناخته می شوند اما به نظر می رسد که هر تولید کننده تلفن همراه هوشمندی سعی در تولید دستیار هوشمند ویژه خود را دارد. به این ترتیب بر اساس گزارش ها، کمپانی چینی هواوی برنامه های بسیار گسترده ای برای دستیار هوشمند خود دارد.
لازم به ذکر است که کمپانی هواوی در حال حاضر دستیار صوتی ویژه ای را برای بازار چین عرضه کرده است اما نماینده این کمپانی در مصاحبه اخیری که با اصحاب رسانه داشته است افشا کرده است که هواوی به دنبال توسعه دستیاری هوشمند با تعاملات احساسی است. فلیکس چانگ به عنوان معاون مهندسی نرم افزار این کمپانی همچنین اظهار داشته است که :” ما فکر می کنیم که در آینده، تمامی کاربران نهایی ما به دنبال برقراری حالت احساسی با سیستم خود هستند. این جهتی است که ما در آینده خود در پی آنیم.”
او همچنین اعلام کرد که فیلم ” Her” الهام بخش او بوده است و داشتن یک دستیار شخصی هوشمند نظیر آنچه در این فیلم دیده شد آرزوی تمام مهندسان است. او همچنین پیش بینی کرد که در اینده ای نه چندان دور کاربران برای استفاده از تلفن همراه خود حتی نیازی به لمس آنها نیز ندارند و بیشتر کاربری ها با دستور های صوتی انجام خواهد شد.
با این حال عرضه این سری از دستیارهای هوشمند در بازه زمانی کوتاه از سوی هواوی بسیار بعید به نظر می رسد. زیرا ساخت چنین سیستمی نیاز مند افزودن فاکتور هوش بالا است که خود به تنهایی چالشی بزرگ برای بسیاری از کمپانی های فعال در عرصه فناوری های امروزی است. با این وجود باید دید که هواوی در این زمینه تا چه حد پیش خواهد رفت و چه زمانی از این دستیار هوشمند ویژه و البته به نوعی انقلابی خود رونمایی خواهد کرد.


مطالب بیشتر:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا