بررسی‌ تخصصیراهنمای خرید

پاور بانک چیست؟ راهنمای خرید پاور بانک

در دنیای پر از دستگاه های هوشمند، تمام شدن باتری می تواند یک مشکل واقعی باشد. اینجاست که پاور بانک ها به کار می آیند. پاوربانک ها قابل حمل هستند، انرژی ذخیره می کنند و می توانند دستگاه های شما را در حال حرکت شارژ کنند. اما با وجود گزینه های بسیار زیاد، چگونه بهترین پاور بانک را انتخاب می کنید؟ این مقاله، یک راهنمای ساده در مورد اینکه پاوربانک چیست و چگونه بهترین پاور بانک را انتخاب کنید است.

پاور بانک چیست؟

پاوربانک که به عنوان شارژر قابل حمل نیز شناخته می شود، دستگاهی مبتنی بر باتری است که برای شارژ ابزارهای الکترونیکی مختلف در زمانی که منابع برق مانند پریز برق در دسترس نیستند، طراحی شده است. این دستگاه‌ها انرژی الکتریکی را ذخیره می‌کنند و سپس می‌توان از آن برای شارژ تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ، دوربین و سایر دستگاه‌های قابل حمل استفاده کرد. آنها اغلب هنگام مسافرت یا کمپینگ استفاده می شوند زیرا آنها می توانند وسایل را بدون نیاز به پریز برق شارژ کنند. پاوربانک‌ها در اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلفی طراحی شدند و به شما این امکان را می‌دهند که یکی از بهترین نوع را برای خودتان انتخاب کنید.

بازدهی و ظرفیت نیرو

راندمان برق پاوربانک اصل بر حسب وات ساعت (Wh) اندازه گیری می شود. این مقدار انرژی که یک پاوربانک می‌تواند ذخیره و آزاد کند را اندازه‌گیری می‌کند. ظرفیت یک پاوربانک بر حسب میلی آمپر ساعت (mAh) است. این حداکثر جریانی است که پاوربانک می تواند ارائه دهد. اساساً، هرچه یک پاوربانک میلی آمپر ساعت بیشتری داشته باشد، مدت زمان بیشتری می تواند دستگاه شما را شارژ کند. از طرف دیگر، هرچه وات ساعت بیشتر باشد، پاوربانک سریع تر می تواند دستگاه شما را شارژ کند.

ظرفیت mAh به چه معناست؟

mAh مخفف میلی آمپر ساعت است و یک واحد بار الکتریکی است که معمولاً برای اندازه گیری ظرفیت انرژی باتری ها، به ویژه باتری های کوچکتر مانند باتری های تلفن هوشمند و پاور بانک ها استفاده می شود. اساساً، معیاری از میزان انرژی که یک باتری می تواند ذخیره کند را ارائه می دهد. به عنوان مثال، اگر باتری دارای ظرفیت ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت باشد، از نظر تئوری می تواند ۲۰۰۰ میلی آمپر (یا ۲ آمپر) جریان را برای یک ساعت تامین کند. هرچه امتیاز میلی آمپر ساعت بالاتر باشد، باتری می تواند انرژی بیشتری ذخیره کند، به این معنی که می تواند یک دستگاه را برای مدت طولانی تری قبل از نیاز به شارژ مجدد تغذیه کند.

پاور بانک چگونه کار می کند؟

اگر به فکر خرید پاوربانک قوی هستید ابتدا باید بدانید که یک پاور بانک انرژی را در باتری خود ذخیره می کند. وقتی یک گجت به پاوربانک وصل می شود، باتری برای شارژ دستگاه انرژی آزاد می کند. مدت زمان شارژ شدن یک گجت با توجه به ظرفیت پاوربانک و توان مورد نیاز آن مورد تعیین می شود. پاور بانک ها اغلب چند پورت تایپ سی یا پورت USB برای وصل کردن سیم شارژر به دستگاه شما دارند.

پاور بانک چگونه کار می کند؟

 

انواع پاور بانک

در بازار، انواع مختلفی از پاوربانک ها وجود دارد که هر کدام مجموعه ای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند. در اینجا چند نمونه را برای شما آورده ایم:

 

پاور بانک همه کاره یا یونیورسال

اینها رایج ترین نوع پاوربانک ها هستند که عمدتاً برای شارژ دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها استفاده می شوند. آنها معمولاً دارای پورت های تایپ سی و USB برای اتصال کابل های شارژ هستند.

 

پاور بانک های خورشیدی

این پاوربانک ها دارای پنل های فتوولتائیک هستند که می توان از آنها برای شارژ باتری در زیر نور خورشید استفاده کرد. آنها برای سفرهای طولانی، کمپینگ یا هر فعالیت در فضای باز ایده آل هستند. پاوربانک های خورشیدی منبع انرژی کارآمد و تجدیدپذیری هستند که برای محیط زیست مفید است.

 

پاور بانک های بی سیم یا وایرلس

این مدل در بازار نسبتاً جدید است و می توانید با خرید پاوربانک بی سیم | وایرلس دستگاه ها را به صورت بی سیم شارژ کند، به این معنی که شما فقط می توانید دستگاه خود را روی این پاور بانک قرار دهید و موبایل شما را شروع به شارژ می کند، به شرط اینکه دستگاه شما از شارژ بی سیم یا وایرلس پشتیبانی کند.

پاور بانک های بی سیم یا وایرلس

چگونه یک پاور بانک انتخاب کنیم؟

انتخاب پاوربانک ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر با لوازم الکترونیکی آشنا نباشید. در اینجا برخی از مواردی که در خرید پاوربانک باید در نظر گرفته شود آورده ایم:

اندازه پاوربانک

اندازه پاوربانک باید در نظر گرفته شود، از جمله اینکه در چه مکانی از آن استفاده می کنید. برای مثال اگر می خواهید داخل جیب، کیف و غیره قرار دهید، پاوربانک کوچک پیشنهاد مناسبی برای شما است.

ظرفیت پاور بانک

ظرفیت یک پاوربانک بر حسب میلی آمپر ساعت (میلی آمپر ساعت) اندازه گیری می شود. هرچه یک پاوربانک ظرفیت بیشتری داشته باشد، شارژ بیشتری را می تواند نگه دارد.

قابل حمل بودن پاوربانک

اگر قصد دارید از پاوربانک در حال حرکت استفاده کنید، یک نوع فشرده و سبک وزن را در نظر بگیرید که حمل و نقل آن آسان باشد.

قابل حمل بودن پاوربانک

 

توان خروجی شارژر همراه | پاوربانک

توان خروجی یک پاوربانک بر حسب ولت و آمپر اندازه گیری می شود. بررسی کنید که پاوربانک بتواند ولتاژ و جریان مورد نیاز ابزار شما را تامین کند.

 

پاوربانک شارژ سریع

زمان شارژ یک پاوربانک با توجه به ظرفیت و سرعت شارژ آن تعیین می شود. برای صرفه جویی در زمان، به دنبال پاوربانک هایی باشید که شارژ سریع یا فست شارژ ارائه می دهند.

ویژگی های ایمنی

پاوربانکی را انتخاب کنید که دارای ویژگی های ایمنی مانند جلوگیری از شارژ بیش از حد، حفاظت از اتصال کوتاه و مدیریت دما باشد.

چگونه از ظرفیت پاوربانک مطلع شویم؟

ظرفیت یک پاوربانک اصلی معمولاً بر حسب میلی آمپر ساعت (mAh) بیان می‌شود که میزان بار الکتریکی را که باتری می‌تواند تحویل دهد را اندازه‌گیری می‌کند. این اطلاعات معمولاً روی خود پاوربانک چاپ می شود یا در مشخصات محصول درج می شود.

 

جمع بندی :

پاور بانک یک ابزار قابل حمل است که می تواند وسایل الکترونیکی شما را در حالی که در جاده هستید شارژ کند. در انتخاب پاوربانک ظرفیت، تحرک، توان خروجی، زمان شارژ و ویژگی های ایمنی را در نظر بگیرید. پاوربانک های خورشیدی نیز یک جایگزین عالی برای افرادی که از محیط زیست آگاه هستند و به ورزش در فضای باز علاقه دارند می باشد. آنها در طیف وسیعی از اندازه ها و ظرفیت ها موجود هستند و به شما این امکان را می دهند که یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه مطابق با نیازهای شما باشد. ضمنا اگر قصد خرید پاوربانک دارید از فروشگاه لوازم جانبی موبایل معتبری خرید کنید که این محصول را با گارانتی معتبری عرضه کند زیرا تست کیفیت پاوربانک در زمان کوتاه ممکن نمیباشد و کاربر باید بارها آن را شارژ و استفاده کند تا از کیفیت محصول اطمینان حاصل کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا