اخبار

گلکسی تب اس ۴، تبلتی که می‌خواهد لپ‌تاپ باشد

شرکت سامسونگ سرانجام امشب با انتشار یک ویدیوی ویژه از تبلت ۱۰.۵ اینچی خود یعنی گلکسی تب اس ۴ رونمایی کرد تا یکی از نیرومندترین تبلت‌های جهان را به بازار عرضه کرده باشد. به همین مناسبت نیز قصد داریم در موبایلستان نگاهی به این محصول بیندازیم و ببینیم که اطلاعات اولیه رونمایی از آن شامل چه قابلیت‌هایی است.

مطالب مرتبط

گلکسی تب اس ۴ در GeekBench دیده شد
گلکسی تب اس ۴ سامسونگ تاییدیه FCC را دریافت کرد
گلکسی تب اس ۴ انتخابی هوشمندانه برای دوست داران تبلت‌ها

نمایشگر ویژه و جذاب

این محصول با یک نمایشگر ۱۰.۵ اینچی عرضه‌شده است و به‌خوبی می‌توان از آن به‌عنوان یک محصول جذاب یاد کرد. لبه‌های گلکسی تب اس ۴ بسیار باریک است و همین امر موجب شده است منظره روبرویی دستگاه بسیار جذاب باشد. در ویدیوهای منتشر شده توسط شرکت سامسونگ نیز مهندسان این شرکت تأکید زیادی بر روی این مورد داشتند.

گلکسی تب اس 4، تبلتی که می‌خواهد لپ‌تاپ باشد

بااین‌وجود وقتی بحث کیفیت به میان می‌آید بازهم شاهد درخشش گلکسی تب اس ۴ هستیم زیرا این دستگاه از یک نمایشگر سوپر AMOLED بهره‌مند است که یکی از بهترین نمونه‌های موجود در میان تبلت‌های بازار به‌حساب می‌آید. نسبت تصویر این محصول برابر با ۱۶ به ۱۰ است که اندکی برای کاربران ناآشنا به نظر می‌رسد ولی به‌خوبی بر روی یک تبلت پیاده‌سازی شده است. رزولوشن این نمایشگر نیز برابر با ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ است.
یکی دیگر از نکات مهم این تبلت را باید بلندگوهای ۴ گانه آن دانست. این بلندگوها با کمک سیستم صدای فراگیر دالبی موجود بر روی گلکسی تب اس ۴، کیفیت صوتی بسیار خوبی را به همراه می‌آورند که ترکیب آن با کیفیت تصویر این محصول به‌خوبی گلکسی تب اس ۴ را به یک محصول چندرسانه‌ای جذاب بدل کرده است.

پردازش به توان گلکسی تب اس ۴

این تبلت به یک پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ مجهز است. این تراشه هشت هسته‌ای کوالکام به‌خوبی می‌تواند نیازهای پردازشی کاربران گلکسی تب اس ۴ را برآورده کند. کافی است که این توان پردازشی را با ۴ گیگابایت رم موجود بر روی آن ترکیب کرد تا از کیفیت عملکرد این تبلت اطمینان حاصل کنید.

گلکسی تب اس 4، تبلتی که می‌خواهد لپ‌تاپ باشد

حافظه داخلی این دستگاه برابر با ۶۴ گیگابایت است که البته نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن هم موجود است ولی می‌توان آن را تا سقف ۴۰۰ گیگابایت ارتقا داد. البته هزینه چنین کارت حافظه میکرو اس دی‌ای می‌تواند به‌خودی‌خود سنگین باشد، بااین‌وجود این قابلیت برای این تبلت بسیار مناسب است. همچنین این دستگاه در دو نوع LTE و وای فای عرضه می‌شود که قاعدتاً مدل LTE گران‌تر خواهد بود.
دوربین اصلی گلکسی تب اس ۴ نیز ۱۳ مگاپیکسلی است و دوربین دوم دستگاه نیز برابر با ۸ مگاپیکسل است که البته به فلش مجهز است. باتری این تبلت نیرومند نیز ۷۳۰۰ آمپرساعتی است و کاربر تبلت با تکیه بر آن به‌خوبی می‌تواند برای مدت زمانی مناسب به کار کردن ادامه بدهد. نسخه سیستم عامل این محصول نیز برترین نمونه موجود در بازار بوده و سیستم عامل پیش‌فرض موجود در این دستگاه، اندروید ۸.۱ است.

تبلتی که لپ‌تاپ است

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه را باید امکان تبدیل آن به یک لپ‌تاپ دانست. این کار از طریق پایه ویژه مجهز به صفحه کلید ممکن می‌شود و به دستگاه ظاهری مشابه با محصولات سری سرفیس مایکروسافت می‌دهد. این قابلیت موجب می‌شود که بتوان کاربری بسیار مناسبی را از این تبلت داشته و بتوان کارهای اداری نسبتا سنگین را نیز با گلکسی تب اس ۴ انجام داد.

گلکسی تب اس 4، تبلتی که می‌خواهد لپ‌تاپ باشد

در کنار این موارد نیز یک قلم اس سامسونگ در جعبه گلکسی تب اس ۴ قرار گرفته است و به همین دلیل نیز می‌توان دقت کار کردن با تبلت را به‌شدت بالا برد. این موارد موجب شده است که این تبلت را بتوان یکی از بهترین‌های بازار دانست و به همین دلیل نیز بی‌صبرانه منتظر هستم تا نسخه فیزیکی این محصول به دست من برسد تا بتوانم بررسی دقیق آن را با شما عزیزان در میان بگذارم.

—————

مطالعه بیشتر

مشکل برخی کاربران پیکسل با نوار جستجوی گوگل
عرضه سونی اکسپریا XA3 با صفحه نمایش طویل
کاهش مالکیت اپل بر بازارعلیرغم فروش نجومی ساعت اپل

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا