اخبار

گلکسی S10 با دو سایز نمایشگر و اسکن سه بعدی چهره عرضه خواهد شد

گلکسی S10 پرچم‌دار آینده سامسونگ خواهد بود که فعلا تا زمان معرفی آن زمان زیادی باقی مانده است. اما بر اساس اخباری که منتشر شده، این محصول با دو سایز نمایشگر و قابلیت اسکن سه بعدی چهره عرضه خواهد شد. همراه موبایلستان باشید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آوریم.
سامسونگ چند سال پیش قابلیت قفل‌گشایی تلفن هوشمند از طریق تشخیص بیومتریک را روی گلکسی نوت ۷ معرفی کرد و بعد از آن، در پرچم‌داران کمپانی مذکور شاهد حضور این قابلیت بودیم. این قابلیت Intelligent Scan یا همان اسکن هوشمند نام داشت. البته باید توجه داشت که این قابلیت با اسکن سه بعدی چهره که در آیفون ایکس و برخی محصولات جدید نظیر اوپو Find X و شیائومی Mi 8 Explorer Edition که عرضه شده تفاوت دارد. این دو قابلیت از نظر عملکرد با یکدیگر متفاوت هستند و آنچه که اپل در آیفون ایکس استفاده کرده ساختار مدرن‌تری دارد. اما ممکن است سامسونگ در پرچم‌دار جدید خود با نام گلکسی S10 نیز از اسکن هوشمند خود استفاده کند. این موضوع روز گذشته توسط منابعی از داخل کمپانی کره‌ای سامسونگ گزارش شده است.

مطالب مرتبط:

انتظار می‌رود که سامسونگ گلکسی S10 اولین تلفن هوشمندی باشد که اسکنر اثر انگشت آن واقعا در داخل نمایشگر کار شده است. پیش از این گفته می‌شد که گلکسی نوت ۹ دارای چنین قابلیتی خواهد بود اما تحقیق و توسعه سامسونگ روی ویژگی مذکور به نظر می‌رسد که تا زمان معرفی گلکسی نوت ۹ به اتمام نرسد و این قابلیت را احتمالا در گلکسی اس ۱۰ شاهد خواهیم بود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سامسونگ از زمان گلکسی S8 در حال کار روی این است که بتواند سنسور اثر انگشت را با نمایشگر ادغام کند. حال با افزوده شدن این قابلیت و همچنین قرارگیری تشخیص سه بعدی چهره در گلکسی S10 این محصول می‌تواند تحقق رویاهای چندین ساله سامسونگ باشد. سامسونگ تا پیش از این در محصولات خود از اسکنر عنبیه چشم استفاده می‌کرد که به نظر می‌رسد دیگر منسوخ شده است. اسکن سه بعدی صورت از طریق دوربین جلوی دستگاه صورت می‌گیرد.
گلکسی S10
توسعه قابلیت اسکن عنبیه چشم توسط شریک تجاری سامسونگ با نام Mantis Vision صورت می‌گیرد و احتمال دارد که در صورت عدم آماده سازی اسکن سه بعدی چهره تا زمان معرفی این محصول، سامسونگ مجددا از روش قبلی خود استفاده کند. با این اوصاف ماژول اسکن عنبیه چشم باید با افزایش تولید مواجه شود. گزارش‌هایی که از داخل سامسونگ منتشر می‌شوند، حاکی از آن هستند که تولید کنندگان بخش‌های مختلف گلکسی S10 در حال دریافت سفارش برای شروع تولید خود هستند.
برخی گزارش‌های منتشر شده از سامسونگ نیز مدعی شده‌اند که نمایشگر این محصول در دو سایز تولید می‌شود. یکی از پنل‌ها ۵.۸ اینچی است و پنل دیگر سایز ۶.۳ اینچی دارد. با این اوصاف احتمالا همانند گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس، در گلکسی S10 نیز شاهد یک نسخه پلاس با سایز نمایشگر بزرگ‌تر خواهیم بود. احتمالا سامسونگ در پرچم‌داران جدید خود حاشیه صفحه نمایش را هر چه بیشتر کاهش خواهد داد و ممکن است از طریق برخی روش‌های دیگر، نسبت نمایشگر به بدنه را افزایش دهد.
انتظار می‌رود که سامسونگ گلکسی S10 یک محصول جذاب و دوست داشتنی باشد. حضور نمایشگر کاملا بدون حاشیه و قابلیت‌هایی نظیر اسکن سه بعدی چهره می‌توانند این جذابیت را بیشتر کنند. اما برای آشنایی بیشتر و کامل‌تر با این تلفن هوشمند باید تا زمان معرفی آن که البته فاصله نسبتا زیادی نیز با آن داریم، صبر کنیم. نظر شما در خصوص گلکسی S10 چیست و چه انتظاراتی از آن دارید؟ انتظارات خود را از پرچم‌دار آینده سامسونگ با ما و کاربران موبایلستان از طریق بخش دیدگاه‌ها در میان بگذارید.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا